Wprawdzie obejrzenie poniższego cinematic’a nie wywoła u Was jakiegoś wielkiego zachwytu w kwestii jakości, ale zapewniam Was, że to demo technologiczne jest wyjątkowe! 

Poniższy krótki pokaz możliwości technologii NVIDIA RTX, czyli śledzenia promieni światła w czasie rzeczywistym został ujawniony podczas konferencji Epic na GDC 2019. Za jego przygotowanie jest odpowiedzialne studio Goodbye Kansas, które wykorzystało do tego silnik graficzny Unreal Engine 4.22 ze wsparciem najnowszej technologii NVIDIA:

Oczywiście to nie pierwszy raz, kiedy trafiają do nas takie pokazy możliwości silników graficznych. Jednak należy pamiętać o najważniejszym – Troll nie został pre-renderowany przez zastępy komputerów, a następnie wyświetlony, jak zwyczajny film, a renderowany w czasie rzeczywistym na scenie przy pomocy komputera, który każdy z nas może mieć… wyciągając z kieszeni odpowiedni plik pieniędzy.

Taka jakość grafiki w grach wydaje się jednak nadal odległa, ponieważ obecne produkcje są tak duże, że dopracowanie każdego detalu jest praktycznie niemożliwe. Nie to, co w kilkudziesięciosekundowym filmie, w którym NVIDIA RTX pokazał cały swój potencjał.

Czytaj też: Nvidia uaktywni DirectX Raytracing na wcześniejszych kartach graficznych

Źródło: Prasowe

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!