Ford ujawnił wreszcie informacje na temat pickupa Super Duty Tremor na 2020 rok z serii F, który jest ulepszoną wersją ciężkiej ciężarówki i został skonstruowany tak, aby być możliwie niezrównanym w powolnym, ale sukcesywnym podbijaniu naprawdę trudnego terenu.
Czytaj też: Oto oficjalnie najszybszy traktor na świecie
Główną listą ulepszeń są 35-calowe opony Goodyear Wrangler Duratrac montowane na matowych, czarnych 18-calowych kołach. Ogromne opony, wraz z 2-calowym przednim podnośnikiem i krótszą zaporą powietrzną, zapewniają 10,8 cala prześwitu, co sprawia, że Super Duty Tremor może przedzierać się przez wodę do 83 centymetrów. Jeśli jednak coś stanie na tej wysokości i będzie czymś znacznie twardszym, szereg zabezpieczeń zadba o ochronę nadwozia i osprzętu.
Inne ulepszenia obejmują specyficzne dla modelu amortyzatory z podwójną 1,7-calową rurą i sprężyny progresywne, a także blokujące się tylne i przednie ograniczniki różnicowe. Przedni mechanizm różnicowy może automatycznie wykryć, kiedy koło traci przyczepność i użyć hamulców, aby przetaczać moc na drugie koło. Podobnie jak inne modele Super Duty, Tremor otrzymuje system kontroli szlaku, który wcześniej był widziany na Raptorze i Strażniku F-150. Działa on jako tempomat terenowy, utrzymując niską prędkość na trudnym terenie. Tremor posiada również wiele trybów jazdy, w tym tryb pełzania.
Co ciekawe, Tremor nie jest samodzielnym modelem, a pakietem, którego można dodać do wykończenia pickupów Super Duty, a dokładnie F-250, F-350 XLT, Lariat, King Ranch i Platinum. Pakiet jest dostępny z turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności 7,3 litra lub silnikiem V8 o mocy 6,7 litra. Jest jednak dostępny tylko z napędem na cztery koła, czterodrzwiową kabiną SuperCrew i pojedynczą osią tylną. Pakiet Tremor będzie dostępny po premierze Forda F-Series Super Duty 2020 jeszcze w tym roku. Ceny zostaną ogłoszone w przyszłości.
Czytaj też: Jeep Wrangler Rubicon z silnikiem Dodge i napędem 6×6
Źródło: Digital Trends