Fortnite 9.30 to nowa wersja popularnego tytułu Epic Games. Czego się spodziewać tym razem po zmianach?
Sześć dni. Tyle czasu minęło od ostatniej aktualizacji Fortnite’a. Poprzednia łatka była oczywiście jedną z tych „mniejszych”, ale jeśli poszukamy kolejnej dużej aktualizacji wyjdzie, że pojawiła sie ona dwanaście dni temu. Niesamowite tempo rozwoju gry zadziwia każdego tygodnia, a potencjalna konkurencja nie ma szans nadążyć za Epic Games.
Czytaj też: W dodatku Novigrad do Gwinta powitamy nową frakcję
Tym razem do gry trafił przedmiot Fontanna Obfitości. Jest to kilka puszek, które możemy rzucać pod swoje nogi lub w naszych sojuszników. Dzięki temu odzyskają oni część zdrowia. Jeśli ich pasek życia będzie wypełniony – zostanie dodana im osłona. Epic zmienił również rotację trybów okresowych. W co zagramy tym razem?
ROTACJA TRYBÓW OKRESOWYCH:
- Starcie snajperów w parach
- Tylko snajperki.
- Trójki
- Klasyczne Battle Royale w oddziałach trzyosobowych.
- Na bogato – oddziały
- Legendarne bronie.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Fontanna Obfitości
- Ten przedmiot miotany po trafieniu ochlapuje niewielki obszar. Wszyscy gracze na tym obszarze natychmiast odzyskają 20 pkt. zdrowia lub osłony.
- Przywraca część zdrowia, a jeśli gracz ma już maksymalny poziom zdrowia, uzupełnia osłonę.
- Fontanna Obfitości może leczyć sojuszników, wrogów, a także przedłużać czas trwania efektu powalenia graczy.
- Wariant o rzadkiej klasie rzadkości.
- Pojawia się w stosach po 2 szt.
- Maksymalnie w stosie: 6.
- Można znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Ten przedmiot miotany po trafieniu ochlapuje niewielki obszar. Wszyscy gracze na tym obszarze natychmiast odzyskają 20 pkt. zdrowia lub osłony.
- Usunięto opóźnienie dobywania strzelby
- Opóźnienia strzelb mają teraz znaczenie tylko wtedy, gdy gracz nosi kilka strzelb, niezależnie od ich typu.
- Ta zmiana poprawi komfort gry, usuwając opóźnienie przy zmianie strzelby dla graczy nieposiadających w ekwipunku więcej niż jednej strzelby. Jak zwykle będziemy przyglądać się wpływowi tej zmiany i jeśli zajdzie potrzeba wprowadzimy poprawki.
- Opóźnienia strzelb mają teraz znaczenie tylko wtedy, gdy gracz nosi kilka strzelb, niezależnie od ich typu.
- Zmniejszono skuteczność strzelby bojowej na daleki zasięg
- Zmniejszono obrażenia zadawane ze średniej odległości o 10%
- 2,44 pola do 4,88 pola
- Zmniejszono obrażenia zadawane z dużej odległości o 20%
- 4,88 pola do 9,76 pola
- Strzelba bojowa ma szczególnie wysoką celność na daleki dystans w porównaniu do innych strzelb. Obrażenia z tych dużych odległości były jednak wyższe niż powinny.
- Zmniejszono obrażenia zadawane ze średniej odległości o 10%
- Wycofano z gry:
- Łuk Bum Bum
- Para pistoletów
- Dynamit
- Było dostępnych zbyt wiele broni na pociski wybuchowe. Wycofanie Łuku Bum Bum przeciwdziała przesyceniu brońmi tego rodzaju.
- Usunięto możliwość lotu na granatach zbliżeniowych z granatnika
- Z powodu dużej prędkości lotu granatów powodowało to problemy z wczytywaniem poziomów. Nadal można latać na rakietach z wyrzutni rakiet.
- Dodano niewielkie opóźnienie przed naliczaniem obrażeń po wejściu w strefę Zmieniacza Burzy, podobnie jak w normalnej burzy
- Dodano Zmieniacz Burzy do wizualizatora dźwięków po aktywacji
- Zabawki nie są już wyświetlane w komunikatach o likwidacjach na wyspie startowej
Poprawki błędów i zmiany
- Gracze mogli strzelać natychmiast po użyciu Szczeliny na Wynos.
- Drony zaopatrzeniowe czasami pojawiały się pod ziemią na obszarach ze zbiornikami wodnymi.
- Dostosowano rozmiar obszaru wokół furgonetki restartu, na którym nie można budować, co ma uniemożliwić stawianie podłóg i pułapek pod furgonetką.
- Granatnik na granaty zbliżeniowe był automatycznie przeładowywany podczas celowania.
- Ta poprawka upodobni jego działanie do snajperek: teraz granatnik zostanie przeładowany po wyłączeniu celowania lub przy kolejnej próbie oddania strzału.
- Dostosowano czas aktywacji efektów przedmiotów jednorazowych, by zapobiec sytuacjom, w których gracze zdążyli przełączyć się na inny przedmiot, zanim ten zaczął działać.
- Karty restartu nie będą już upadać na ziemię, lecz pozostaną w miejscu, w którym się pojawiły.
- Karty restartu pozostawały na mapie nawet po upłynięciu czasu do restartu.
- Ognisko mogło blokować obrażenia od eksplozji pod pewnymi kątami.
- Zdolność podwójnego skoku Bomby Cienia można było aktywować będąc pod wpływem efektu Discobomby.
- Efekt Discobomby pozostawał widoczny na graczach podczas swobodnego spadku.
- Puste Bomby Cienia nie były prawidłowo odrzucane, jeśli ich posiadacz został zlikwidowany podczas trwania efektu bomby w trybach z włączonym odradzaniem się.
- Gracze, którzy w trakcie restartu doznali efektu Szczeliny na Wynos, nie zawsze przechodzili w stan swobodnego spadku.
- Zmieniacz Burzy zadawał nieprawidłową ilość obrażeń przy nałożeniu stref dwóch Zmieniaczy.
- Zmieniacz Burzy mógł uniemożliwić lądowanie zrzutu zaopatrzenia
- Podczas używania emotek na deskolotce widać było broń
ROZGRYWKA
- Funkcja „przytrzymaj, aby zamienić” jest teraz opcjonalna (domyślnie jest wyłączona).
- Po wyłączeniu tej funkcji podnoszenie przedmiotów następuje przy pierwszym naciśnięciu przycisku, a nie puszczeniu go. Powinno to poprawić szybkość podnoszenia przedmiotów.
- Ułatwiono rozwiązanie zagadki z panelami reagującymi na nacisk na północny zachód od Podium.
- Po odblokowaniu Fortbajt będzie dostępny przez maksymalnie 15 sekund.
- Najechanie pojazdem (oprócz deskolotki) na panel spowoduje uaktywnienie go.
- Strumienie powietrzne wydają teraz odgłosy ostrzegawcze, a ich efekty graficzne słabną, by ostrzec graczy o zbliżającym się wyłączeniu kolizji i podmuchu.
- Dodaliśmy zmianę efektów kolorystycznych Zmieniacza Burzy w zależności od punktów przecięcia burzy.
Poprawki błędów i zmiany
- Swobodny spadek z busa do strumienia powietrznego nie powodował automatycznego rozłożenia lotni na odpowiedniej wysokości.
- Gniew Burzy nie był aktywowany w fazie 8.
- Zdrowie graczy było nieprawidłowo zaokrąglane przy otrzymywaniu obrażeń.
- Pasek wytrzymałości budowli czasami znikał, gdy gracz uderzył w ścianę, a następnie przełączył się na tryb budowy.
- Lawa zbyt szybko raniła graczy.
WYDAJNOŚĆ
- Zoptymalizowano renderowanie ścian wzniesionych przez graczy, co poprawi sytuację pod koniec gry, gdy na danym poziomie istnieją tysiące elementów budowli.
- Dokonano ogólnej optymalizacji wskaźników graficznych i dźwiękowych.
Poprawki błędów i zmiany
- Usunięto błąd powodujący pogorszenie wydajności w lobby na komputerach Mac, gdy gracze tworzyli liczną ekipę.
Czytaj też: Mikrotransakcje w Marvel’s Avengers – autorzy uspokajają graczy
Źródło: epicgames.com