Reklama
aplikuj.pl

Fortnite 9.30 – tak, Epic znowu wypuścił nową aktualizację gry

Fortnite 9.30 to nowa wersja popularnego tytułu Epic Games. Czego się spodziewać tym razem po zmianach?

Sześć dni. Tyle czasu minęło od ostatniej aktualizacji Fortnite’a. Poprzednia łatka była oczywiście jedną z tych „mniejszych”, ale jeśli poszukamy kolejnej dużej aktualizacji wyjdzie, że pojawiła sie ona dwanaście dni temu. Niesamowite tempo rozwoju gry zadziwia każdego tygodnia, a potencjalna konkurencja nie ma szans nadążyć za Epic Games.

Czytaj też: W dodatku Novigrad do Gwinta powitamy nową frakcję

Tym razem do gry trafił przedmiot Fontanna Obfitości. Jest to kilka puszek, które możemy rzucać pod swoje nogi lub w naszych sojuszników. Dzięki temu odzyskają oni część zdrowia. Jeśli ich pasek życia będzie wypełniony – zostanie dodana im osłona. Epic zmienił również rotację trybów okresowych. W co zagramy tym razem?

ROTACJA TRYBÓW OKRESOWYCH:

  • Starcie snajperów w parach
    • Tylko snajperki.
  • Trójki
    • Klasyczne Battle Royale w oddziałach trzyosobowych.
  • Na bogato – oddziały
    • Legendarne bronie.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Fontanna Obfitości
    • Ten przedmiot miotany po trafieniu ochlapuje niewielki obszar. Wszyscy gracze na tym obszarze natychmiast odzyskają 20 pkt. zdrowia lub osłony.
      • Przywraca część zdrowia, a jeśli gracz ma już maksymalny poziom zdrowia, uzupełnia osłonę.
      • Fontanna Obfitości może leczyć sojuszników, wrogów, a także przedłużać czas trwania efektu powalenia graczy.
    • Wariant o rzadkiej klasie rzadkości.
    • Pojawia się w stosach po 2 szt.
    • Maksymalnie w stosie: 6.
    • Można znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Usunięto opóźnienie dobywania strzelby
    • Opóźnienia strzelb mają teraz znaczenie tylko wtedy, gdy gracz nosi kilka strzelb, niezależnie od ich typu.
      • Ta zmiana poprawi komfort gry, usuwając opóźnienie przy zmianie strzelby dla graczy nieposiadających w ekwipunku więcej niż jednej strzelby. Jak zwykle będziemy przyglądać się wpływowi tej zmiany i jeśli zajdzie potrzeba wprowadzimy poprawki.
  • Zmniejszono skuteczność strzelby bojowej na daleki zasięg
    • Zmniejszono obrażenia zadawane ze średniej odległości o 10%
      • 2,44 pola do 4,88 pola
    • Zmniejszono obrażenia zadawane z dużej odległości o 20%
      • 4,88 pola do 9,76 pola
    • Strzelba bojowa ma szczególnie wysoką celność na daleki dystans w porównaniu do innych strzelb. Obrażenia z tych dużych odległości były jednak wyższe niż powinny.
  • Wycofano z gry:
    • Łuk Bum Bum
    • Para pistoletów
    • Dynamit
    • Było dostępnych zbyt wiele broni na pociski wybuchowe. Wycofanie Łuku Bum Bum przeciwdziała przesyceniu brońmi tego rodzaju.
  • Usunięto możliwość lotu na granatach zbliżeniowych z granatnika
    • Z powodu dużej prędkości lotu granatów powodowało to problemy z wczytywaniem poziomów. Nadal można latać na rakietach z wyrzutni rakiet.
  • Dodano niewielkie opóźnienie przed naliczaniem obrażeń po wejściu w strefę Zmieniacza Burzy, podobnie jak w normalnej burzy
  • Dodano Zmieniacz Burzy do wizualizatora dźwięków po aktywacji
  • Zabawki nie są już wyświetlane w komunikatach o likwidacjach na wyspie startowej

Poprawki błędów i zmiany

  • Gracze mogli strzelać natychmiast po użyciu Szczeliny na Wynos.
  • Drony zaopatrzeniowe czasami pojawiały się pod ziemią na obszarach ze zbiornikami wodnymi.
  • Dostosowano rozmiar obszaru wokół furgonetki restartu, na którym nie można budować, co ma uniemożliwić stawianie podłóg i pułapek pod furgonetką.
  • Granatnik na granaty zbliżeniowe był automatycznie przeładowywany podczas celowania.
    • Ta poprawka upodobni jego działanie do snajperek: teraz granatnik zostanie przeładowany po wyłączeniu celowania lub przy kolejnej próbie oddania strzału.
  • Dostosowano czas aktywacji efektów przedmiotów jednorazowych, by zapobiec sytuacjom, w których gracze zdążyli przełączyć się na inny przedmiot, zanim ten zaczął działać.
  • Karty restartu nie będą już upadać na ziemię, lecz pozostaną w miejscu, w którym się pojawiły.
  • Karty restartu pozostawały na mapie nawet po upłynięciu czasu do restartu.
  • Ognisko mogło blokować obrażenia od eksplozji pod pewnymi kątami.
  • Zdolność podwójnego skoku Bomby Cienia można było aktywować będąc pod wpływem efektu Discobomby.
  • Efekt Discobomby pozostawał widoczny na graczach podczas swobodnego spadku.
  • Puste Bomby Cienia nie były prawidłowo odrzucane, jeśli ich posiadacz został zlikwidowany podczas trwania efektu bomby w trybach z włączonym odradzaniem się.
  • Gracze, którzy w trakcie restartu doznali efektu Szczeliny na Wynos, nie zawsze przechodzili w stan swobodnego spadku.
  • Zmieniacz Burzy zadawał nieprawidłową ilość obrażeń przy nałożeniu stref dwóch Zmieniaczy.
  • Zmieniacz Burzy mógł uniemożliwić lądowanie zrzutu zaopatrzenia
  • Podczas używania emotek na deskolotce widać było broń

ROZGRYWKA

  • Funkcja „przytrzymaj, aby zamienić” jest teraz opcjonalna (domyślnie jest wyłączona).
    • Po wyłączeniu tej funkcji podnoszenie przedmiotów następuje przy pierwszym naciśnięciu przycisku, a nie puszczeniu go. Powinno to poprawić szybkość podnoszenia przedmiotów.
  • Ułatwiono rozwiązanie zagadki z panelami reagującymi na nacisk na północny zachód od Podium.
    • Po odblokowaniu Fortbajt będzie dostępny przez maksymalnie 15 sekund.
    • Najechanie pojazdem (oprócz deskolotki) na panel spowoduje uaktywnienie go.
  • Strumienie powietrzne wydają teraz odgłosy ostrzegawcze, a ich efekty graficzne słabną, by ostrzec graczy o zbliżającym się wyłączeniu kolizji i podmuchu.
  • Dodaliśmy zmianę efektów kolorystycznych Zmieniacza Burzy w zależności od punktów przecięcia burzy.

Poprawki błędów i zmiany

  • Swobodny spadek z busa do strumienia powietrznego nie powodował automatycznego rozłożenia lotni na odpowiedniej wysokości.
  • Gniew Burzy nie był aktywowany w fazie 8.
  • Zdrowie graczy było nieprawidłowo zaokrąglane przy otrzymywaniu obrażeń.
  • Pasek wytrzymałości budowli czasami znikał, gdy gracz uderzył w ścianę, a następnie przełączył się na tryb budowy.
  • Lawa zbyt szybko raniła graczy.

WYDAJNOŚĆ

  • Zoptymalizowano renderowanie ścian wzniesionych przez graczy, co poprawi sytuację pod koniec gry, gdy na danym poziomie istnieją tysiące elementów budowli.
  • Dokonano ogólnej optymalizacji wskaźników graficznych i dźwiękowych.

Poprawki błędów i zmiany

  • Usunięto błąd powodujący pogorszenie wydajności w lobby na komputerach Mac, gdy gracze tworzyli liczną ekipę.

Czytaj też: Mikrotransakcje w Marvel’s Avengers – autorzy uspokajają graczy

Źródło: epicgames.com