Fortnite 9.30 to nowa wersja popularnego tytułu Epic Games. Czego się spodziewać tym razem po zmianach?

Sześć dni. Tyle czasu minęło od ostatniej aktualizacji Fortnite’a. Poprzednia łatka była oczywiście jedną z tych „mniejszych”, ale jeśli poszukamy kolejnej dużej aktualizacji wyjdzie, że pojawiła sie ona dwanaście dni temu. Niesamowite tempo rozwoju gry zadziwia każdego tygodnia, a potencjalna konkurencja nie ma szans nadążyć za Epic Games.

Czytaj też: W dodatku Novigrad do Gwinta powitamy nową frakcję

Tym razem do gry trafił przedmiot Fontanna Obfitości. Jest to kilka puszek, które możemy rzucać pod swoje nogi lub w naszych sojuszników. Dzięki temu odzyskają oni część zdrowia. Jeśli ich pasek życia będzie wypełniony – zostanie dodana im osłona. Epic zmienił również rotację trybów okresowych. W co zagramy tym razem?

ROTACJA TRYBÓW OKRESOWYCH:

  • Starcie snajperów w parach
    • Tylko snajperki.
  • Trójki
    • Klasyczne Battle Royale w oddziałach trzyosobowych.
  • Na bogato – oddziały
    • Legendarne bronie.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Fontanna Obfitości
    • Ten przedmiot miotany po trafieniu ochlapuje niewielki obszar. Wszyscy gracze na tym obszarze natychmiast odzyskają 20 pkt. zdrowia lub osłony.
      • Przywraca część zdrowia, a jeśli gracz ma już maksymalny poziom zdrowia, uzupełnia osłonę.
      • Fontanna Obfitości może leczyć sojuszników, wrogów, a także przedłużać czas trwania efektu powalenia graczy.
    • Wariant o rzadkiej klasie rzadkości.
    • Pojawia się w stosach po 2 szt.
    • Maksymalnie w stosie: 6.
    • Można znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Usunięto opóźnienie dobywania strzelby
    • Opóźnienia strzelb mają teraz znaczenie tylko wtedy, gdy gracz nosi kilka strzelb, niezależnie od ich typu.
      • Ta zmiana poprawi komfort gry, usuwając opóźnienie przy zmianie strzelby dla graczy nieposiadających w ekwipunku więcej niż jednej strzelby. Jak zwykle będziemy przyglądać się wpływowi tej zmiany i jeśli zajdzie potrzeba wprowadzimy poprawki.
  • Zmniejszono skuteczność strzelby bojowej na daleki zasięg
    • Zmniejszono obrażenia zadawane ze średniej odległości o 10%
      • 2,44 pola do 4,88 pola
    • Zmniejszono obrażenia zadawane z dużej odległości o 20%
      • 4,88 pola do 9,76 pola
    • Strzelba bojowa ma szczególnie wysoką celność na daleki dystans w porównaniu do innych strzelb. Obrażenia z tych dużych odległości były jednak wyższe niż powinny.
  • Wycofano z gry:
    • Łuk Bum Bum
    • Para pistoletów
    • Dynamit
    • Było dostępnych zbyt wiele broni na pociski wybuchowe. Wycofanie Łuku Bum Bum przeciwdziała przesyceniu brońmi tego rodzaju.
  • Usunięto możliwość lotu na granatach zbliżeniowych z granatnika
    • Z powodu dużej prędkości lotu granatów powodowało to problemy z wczytywaniem poziomów. Nadal można latać na rakietach z wyrzutni rakiet.
  • Dodano niewielkie opóźnienie przed naliczaniem obrażeń po wejściu w strefę Zmieniacza Burzy, podobnie jak w normalnej burzy
  • Dodano Zmieniacz Burzy do wizualizatora dźwięków po aktywacji
  • Zabawki nie są już wyświetlane w komunikatach o likwidacjach na wyspie startowej

Poprawki błędów i zmiany

  • Gracze mogli strzelać natychmiast po użyciu Szczeliny na Wynos.
  • Drony zaopatrzeniowe czasami pojawiały się pod ziemią na obszarach ze zbiornikami wodnymi.
  • Dostosowano rozmiar obszaru wokół furgonetki restartu, na którym nie można budować, co ma uniemożliwić stawianie podłóg i pułapek pod furgonetką.
  • Granatnik na granaty zbliżeniowe był automatycznie przeładowywany podczas celowania.
    • Ta poprawka upodobni jego działanie do snajperek: teraz granatnik zostanie przeładowany po wyłączeniu celowania lub przy kolejnej próbie oddania strzału.
  • Dostosowano czas aktywacji efektów przedmiotów jednorazowych, by zapobiec sytuacjom, w których gracze zdążyli przełączyć się na inny przedmiot, zanim ten zaczął działać.
  • Karty restartu nie będą już upadać na ziemię, lecz pozostaną w miejscu, w którym się pojawiły.
  • Karty restartu pozostawały na mapie nawet po upłynięciu czasu do restartu.
  • Ognisko mogło blokować obrażenia od eksplozji pod pewnymi kątami.
  • Zdolność podwójnego skoku Bomby Cienia można było aktywować będąc pod wpływem efektu Discobomby.
  • Efekt Discobomby pozostawał widoczny na graczach podczas swobodnego spadku.
  • Puste Bomby Cienia nie były prawidłowo odrzucane, jeśli ich posiadacz został zlikwidowany podczas trwania efektu bomby w trybach z włączonym odradzaniem się.
  • Gracze, którzy w trakcie restartu doznali efektu Szczeliny na Wynos, nie zawsze przechodzili w stan swobodnego spadku.
  • Zmieniacz Burzy zadawał nieprawidłową ilość obrażeń przy nałożeniu stref dwóch Zmieniaczy.
  • Zmieniacz Burzy mógł uniemożliwić lądowanie zrzutu zaopatrzenia
  • Podczas używania emotek na deskolotce widać było broń

ROZGRYWKA

  • Funkcja „przytrzymaj, aby zamienić” jest teraz opcjonalna (domyślnie jest wyłączona).
    • Po wyłączeniu tej funkcji podnoszenie przedmiotów następuje przy pierwszym naciśnięciu przycisku, a nie puszczeniu go. Powinno to poprawić szybkość podnoszenia przedmiotów.
  • Ułatwiono rozwiązanie zagadki z panelami reagującymi na nacisk na północny zachód od Podium.
    • Po odblokowaniu Fortbajt będzie dostępny przez maksymalnie 15 sekund.
    • Najechanie pojazdem (oprócz deskolotki) na panel spowoduje uaktywnienie go.
  • Strumienie powietrzne wydają teraz odgłosy ostrzegawcze, a ich efekty graficzne słabną, by ostrzec graczy o zbliżającym się wyłączeniu kolizji i podmuchu.
  • Dodaliśmy zmianę efektów kolorystycznych Zmieniacza Burzy w zależności od punktów przecięcia burzy.

Poprawki błędów i zmiany

  • Swobodny spadek z busa do strumienia powietrznego nie powodował automatycznego rozłożenia lotni na odpowiedniej wysokości.
  • Gniew Burzy nie był aktywowany w fazie 8.
  • Zdrowie graczy było nieprawidłowo zaokrąglane przy otrzymywaniu obrażeń.
  • Pasek wytrzymałości budowli czasami znikał, gdy gracz uderzył w ścianę, a następnie przełączył się na tryb budowy.
  • Lawa zbyt szybko raniła graczy.

WYDAJNOŚĆ

  • Zoptymalizowano renderowanie ścian wzniesionych przez graczy, co poprawi sytuację pod koniec gry, gdy na danym poziomie istnieją tysiące elementów budowli.
  • Dokonano ogólnej optymalizacji wskaźników graficznych i dźwiękowych.

Poprawki błędów i zmiany

  • Usunięto błąd powodujący pogorszenie wydajności w lobby na komputerach Mac, gdy gracze tworzyli liczną ekipę.

Czytaj też: Mikrotransakcje w Marvel’s Avengers – autorzy uspokajają graczy

Źródło: epicgames.com

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!