Wpadka twórców Forza Motorsport. Gra nie działała na konsoli

forza motorsport

Deweloperzy Forza Motorsport pokazali nową odsłonę gry podczas Microsoft & Bethesda Games Showcase. Jak się jednak okazuje, wszystko co zobaczyliśmy nie działało jednak na urządzeniu, o którym mówiono.

Pokaz Forza Motorsport nie działał na Xbox Series X

Jeśli jeszcze nie widzieliście nowej Forzy Motorsport – rzućcie okiem na materiały wideo przedstawiające produkcję w akcji.

Oba materiały wideo opisane są do tej pory, jako nagrania pochodzące z Xbox Series X. Jak się jednak okazuje, twórcy dopiero teraz wyjaśnili, że pojawił się błąd i tak naprawdę gra włączona była na komputerze PC.

Czytaj też: Remaster The Elder Scrolls 2 Daggerfall dostępny za darmo na GOG

Zapewniają oni jednak, że Xbox Series X ma zaoferować „podobną” jakość oprawy. Nie wątpię, że oprawa będzie ładna, ale jednak pomiędzy Forzą Horizon 5 na PC i Xbox Series X różnica jest. Do tego zaprezentowany podczas pokazu gry ray-tracing był moim zdaniem dość przeciętnie wyglądający i zastawiałem się, jak pięknie będzie wyglądał na PC. Cóż… teraz zastanawiam się, jak źle będzie wyglądał na Xbox Series X?

Forza Motorsport czymś jednak imponuje

Nie jest jednak tak, że cała gra przez tę pomyłkę zapowiada się źle. Tytuł dalej jest na dobrej drodze do bycia jedną z najlepszych gier wyścigowych. Wystarczy wspomnieć chociażby o stworzonych zupełnie od zera lokacjach czy znacznie usprawnionej fizyce prowadzenia pojazdów.

Czytaj też: Overwatch 2 z karnetem sezonowym na wzór Fortnite

Deweloperzy gry wyliczyli, że teraz tytuł jest 48 razy lepszy w kwestii fizyki znajdującej się w grze. Jak do tego doszli? Każde koło pojazdu ma teraz mieć osiem punktów „kontaktu” z podłożem, od których zależeć będzie zachowanie danego samochodu. Dane z tych ośmiu punktów są ponadto zbierane sześć razy częściej, co daje ostatecznie wspomnianą wcześniej liczbę.

Wracając jeszcze do ray-tracingu – warto dodać, że nowe Gran Turismo 7 oferuje ray-tracing tylko podczas powtórek, więc Forza Motorsport ma w tym kontekście przewagę nad japońską produkcją, że śledzenie promieni działa również w trakcie gry (ciekawe czy przy 60 klatkach na sekundę również?). Powtórki w Forza Motorsport mają również wyglądać lepiej, niż grafika podczas wyścigu.