AMD potwierdziło, że rozwój kolejnej generacji technologii upscalingu – FidelityFX Super Resolution „Redstone” – przebiega zgodnie z harmonogramem. Premiera planowana jest jeszcze w tym roku, a firma zapowiada osobne wydarzenie poświęcone Redstone.
Nowa wersja ma być znaczącym krokiem naprzód względem FSR 3 i 4, które wprowadziły generowanie klatek i poprawę jakości obrazu. Redstone wykorzysta cztery kluczowe technologie:
- Neural Radiance Caching – uczenie i predykcja propagacji światła w czasie rzeczywistym,
- ML Ray Regeneration – odtwarzanie szczegółów ray tracingu z ograniczonych próbek,
- ML Super Resolution – rekonstrukcja obrazu z niższej rozdzielczości (rozwinięcie FSR 4),
- ML Frame Generation – generowanie dodatkowych klatek z pomocą uczenia maszynowego.

Aby przygotować grunt pod te rozwiązania, AMD udostępniło FSR 3.1.4 z częściowym wsparciem dla Redstone. Producent podkreśla, że technologia będzie kluczowym elementem jego strategii rozwoju grafiki – zarówno na PC, jak i konsolach.
Warto dodać, że wcześniejszy wyciek kodu źródłowego FSR4 sugerował testy kompatybilności ze starszymi architekturami niż RDNA4, choć AMD szybko wycofało pliki, tłumacząc to błędem.
Źródło: ComputerBase


