Reklama
aplikuj.pl

Gdyby nie Audi, nowy Volkswagen Golf R ryczałby pięcioma cylindrami

Golf, nowy Golf, Volskwagen, Golf R

Raport holenderskiego magazynu Autovisie wskazuje, że VW początkowo miał inne plany dotyczące nowego Golfa R, ale w nich niestety przeszkodziło firmie Audi.

Do tej gorącej wersji Golfa Mk8 Volkswagen chciał wrzucić pięciocylindrowy silnik Audi. Jednak kiedy firma zapytała swojego dostawcę, czy mogą w tym samochodzie wykorzystać 2,5-litrowy silnik TFSI, Audi odmówiło.

Przyczyny tej decyzji są jednak łatwe do odgadnięcia, co słusznie zauważa Motor1. Oddział Audi Sport po prostu nie chciał, aby Golf R nadepnął modelowi RS3 na palce, ponieważ model VW byłby tańszy, a to mogłoby doprowadzić do obniżenia sprzedaży samochodu Audi.

Czytaj też: Nie możecie przegapić pojedynku nowej Corvette i Modelu 3 Tesli

Problemem jest także zwiększenie produkcji silnika w fabryce Győr na Węgrzech, gdzie Audi produkuje modele A3/S3/RS3, TT/TTS/TT RS i Q3/Q3 Sportback. Według tego samego źródła cytowanego przez Autovisie:

Produkcja pięciocylindrowego silnika jest bardzo pracochłonna. To sprawia, że ​​zwiększenie jego nakładu jest trudne.

Mimo że Audi rzekomo odmówiło podzielenia się swoim świetnym silnikiem z Volkswagenem, widoczny na zdjęciach Golf R nadal jest kawałem wydajnego hatchbacka. Oczywiście nadal VW nic o nim nie wspomniał, ale oczekujemy, że jego 2-litrowa i czterocylindorwa jednostka wyciśnie z siebie około 330 KM.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News