W końcu poznaliśmy datę wydania Ghostrunner na nowej generacji konsol. Tytuł wykorzysta pełnię mocy nowych urządzeń.
Zabiegany Ghostrunner
Ghostrunner wbiegł na rynek gier wideo w wielkim stylu i choć deweloper gry liczył na trochę większą sprzedaż, to i tak pozycja zdołała przebić się do świadomości graczy. Na pewno pomogła tutaj wersja demonstracyjna gry na festiwalach Steam oraz to, że produkcja korzystała z wciąż nie zawsze wykorzystywanej technologii RTX, czyli ray-tracingu od NVIDII.
Ostatecznie prawa do gry zostały sprzedane firmie 505 Games, która zajmuje się jej wydawaniem. Twórcami wciąż jednak pozostają Polacy z One More Games i to oni pracują nad ulepszoną wersją gry. Przed sprzedaniem praw o nowej wersji gry nie mówiło się zbyt dużo, ale od kiedy 505 Games zdobyło tytuł – o Ghostrunnerze jest głośniej. Zapowiedziano nowe tryby gry oraz zdradzono, że wkrótce poznamy szczegóły wersji przeznaczonej na nextgeny.
Nextgenowy Ghostrunner
Ghostrunnera oczywiście mogliśmy uruchomić na konsolach nowej generacji. Produkcja działała na PlayStation 5, Xbox Series X oraz Xbox Series S, ale niestety była włączana w wersji przygotowanej na poprzednią generację konsol. Początkowo tytuł musiał również mierzyć się z dziwnym problemami z rozdzielczością na konsolach PlayStation, ponieważ gra wyglądała tam wyjątkowo brzydko. Ostatecznie jednak udało się problemy załatać, ale kto chciał zagrać w nextgenową wersją, musiał czekać.
Czytaj też: Mało nowych gier w Xbox Game Pass oznacza tylko jedno
Teraz jednak wiemy, czego się spodziewać po natywnej wersji Ghostrunner na PlayStation 5, Xbox Series X oraz Xbox Series S. Tytuł ma zaoferować znacznie lepszą oprawę graficzną, a i wydajność będzie poprawiona. Informacje od wydawcy mówią o tym, że gra zadziała na konsolach nowej generacji w jakości 4K i 120fps! Rzadko zdarza się, że aż tak dobrze udaje się zoptymalizować tytuł i jeśli już, to takowa wersja rozgrywki dostępna jest tylko na Xbox Series X ze względu na to, że łatwiej się tam portuje gry. W tym przypadku mówimy jednak raczej o 4K/120fps nawet na PlayStation 5. Na pewno jednak nie można liczyć na taką jakość na Xbox Series S.
Tytuł otrzyma również na obu najmocniejszych konsolach ray-tracing oraz HDR, a czasy ładowań będę zminimalizowane. Wersja PS5 zaoferuje jednak kilka dodatkowych ficzerów. Konsola Sony pozwoli nam usłyszeć dźwięk 3D Audio, który znacznie poprawia to, z którego miejsca słyszymy dane dźwięki. Oprócz tego dojdzie wsparcie dla kontrolera DualSense, który zaoferuje haptyczne wibracje „i więcej”.
Dodatkowe tryby gry
To jednak nie koniec atrakcji związanych z Ghostrunner. One More Level pracuje nad trybem rougelike nazwanym Wave Mode, a do tego powstanie również Assist Mode umożliwiający graczom łatwiejsze pokonywanie danych etapów. Wszystkie wersje gry dostaną nową zawartość w trakcie tegorocznego lata.
Czytaj też: Crysis Remastered Trilogy zapowiedziane i jakoś się nie cieszę
Pudełkowe wydnia Ghostrunner
Ghostrunner trafi również do sprzedaży pudełkowej! Wersja gry przeznaczona na PlayStation 5, Xbox Series X oraz Xbox Series S będzie dostępna na sklepowych półkach od 28 września. Wtedy też nastąpi premiera gry w wersji cyfrowej. Gra nie będzie kosztowała pełnej ceny, którą zwykle musimy zapłacić za dany tytuł. Jeśli posiadacie grę w wersji PlayStation 4 lub Xbox One, to będzie możliwa darmowa aktualizacja jej do wersji przeznaczonej na nową generację konsol.
Przenośny Ghostrunner
Nie można również zapominać o tym, że Ghostrunner dostępny jest również na Nintendo Switch. Tytuł nie został tam zbyt ciepło przyjęty, ale deweloperzy nie porzucają produkcji i dalej będą ją dopracowywać. Ghostrunner na konsolę Nintendo również trafi do pudełka. Gra w Europie pojawi się 25 czerwca.