Grafika w Mount & Blade: Bannerlord ma być zdecydowanie lepsza niż w poprzednich grach. Co twórcy mówią o oprawie?
Oprawa graficzna w serii Mount & Blade to była zazwyczaj niższa półka jakościowa. Ma się to zmienić przy okazji Mount & Blade: Bannerlord. Autorzy opowiedzieli o efektach cząsteczkowych w swojej grze. Według nich są one jedną z najważniejszych składowych grafiki w bitwach i pomagają zwiększyć immersję podczas starć. Chmura kurzu wzniecana przez szarżującą kawalerię albo rozprysk krwi powstały po skutecznym uderzeniu pozwalają graczom odczuć, że znajdują się w środku akcji.
Czytaj też: Ten mod do Quake 2 ma sprawić, że gra będzie wyglądać jak nowa
Efekty cząsteczkowe w bitwach Mount & Blade: Bannerlord dzielone są na dwie osobne kategorie: ruch i atak. W każdej z nich typ cząsteczki jest określany przez dwa czynniki. W przypadku ruchu są to prędkość jednostki oraz typ terenu, przez który się porusza, natomiast w ataku typ cząsteczki określają rodzaj użytej broni oraz powierzchnia, w którą nastąpiło uderzenie. Wszystkie dane, które definiują cząsteczką, jaka powstaje po połączeniu zmiennych, przechowywane są w jednym pliku. Moderzy będą mogli zatem łatwo dodawać nowe materiały i cząsteczki kolizji, jak również zmieniać wartości już zdefiniowanych wartości.
Czytaj też: Gry są ogromne – nadchodzą ciężkie czasy dla twórców indyków
Źródło: steamcommunity.com