Sikorsky, Lockeed Martin i Boeing zabrali owoc swojej współpracy w postaci helikoptera SB>1 znanego również pod nazwą Defiant na pierwszy lot, który odbył się w zakładzie Sikorsky na Florydzie. Nie jest to jednak pierwszy raz, kiedy mamy przyjemność rzucić na jego okiem. Ten potencjalny następca śmigłowca UH-60 Black Hawk był już testowany wcześniej, choć wtedy firma nie posunęła się do próby wzniesienia go z powierzchni ziemi.
Ten zaprojektowany z myślą o dwukrotnej prędkości i zasięgu względem obecnych śmigłowców jest częścią programu Future Vertical Lift amerykańskiej armii i będzie wykorzystywany do opracowania następnej generacji śmigłowców szturmowych i transportowych dla armii amerykańskiej i korpusu piechoty morskiej.
SB>1 Defiant opiera się na platformie X2 Sikorsky i jest połączonym wielozadaniowym pojazdem demonstracyjnym klasy średniej, wyposażonym w system, który wykorzystujący dwa współosiowe wirniki główne i zamontowany z tyłu pędnik pchający. Używając dwóch głównych wirników obracających się w przeciwnych kierunkach, Defiant przeciwdziała tendencji łopat śmigłowca do generowania nierównych sił podnoszenia przy dużych prędkościach, co poważnie ogranicza możliwości obecnego wiropłatu.
Powyższy test miał być dla projektu kamieniem milowym, więc oczekuje się, helikoptery użytkowe oparte na modelu Defiant wejdą do służby na początku lat 30. Mają zapewnić armii USA nie tylko bardziej opłacalne, ale też szybsze, bardziej zwrotne i zdolne do dłuższego lotu helikoptery.
Czytaj też: Drewniany dron zaopatrzeniowy LG-K1 już w fazie testów lotniczych
Źródło: New Atlas