Reklama
aplikuj.pl

Hipersamochód Toyota GR Super Sport może zachwycić nas mocą

Toyota od zawsze jest kojarzona z ciekawymi sportowymi samochodami, wśród których Supra jest już wręcz kultowa. Obecnie firma również dba o swoich klientów, co potwierdza premiera GR Yaris, czy GT Supra, ale to dopiero początek, którego najpewniej zwieńczy hipersamochód Toyota GR Super Sport.

Dopisek liter GR w nazwie odpowiada niczemu innemu, jak oddziałowi Gazoo Racing, któremu zawdzięczamy wspomniane sportowe dwa modele i nie tylko nie. Do oferty Toyoty GR nadchodzi też nowy model GR86, który zadebiutował jakiś miesiąc temu, podczas gdy teraz czekamy na premierę GR Corolla, a nawet potraktowanego sportowym sznytem pickupa Hilux. Jednak to Toyota GR Super Sport będzie tym wyjątkowym nadchodzącym modelem, bo pełnoprawnym hipersamochodem, który zwieńczy całą ofertę Producenta.

Czytaj też: Premiera Toyota Crown SUV potwierdza, co dominuje na rynku

Hipersamochód Toyota GR Super Sport w świetle nowych informacji

Skąd wiemy, że w ogóle istnieje coś takiego, jak GR Super Sport, a raczej GR 010? Odpowiedź na to pytanie zapowiedziana w styczniu 2018 roku produkcyjna wersja koncepcji GR Super Sport, która najpewniej będzie dzierżyć wspomnianą nazwę GR 010. Nią właśnie zajął się niedawno serwis Autocar w swoim obszernym raporcie i nic dziwnego, bo ten hipersamochód będzie ważną częścią rynku samochodowego w najwyższym segmencie, jako że będzie porównywany do Aston Martin Valkyrie i Mercedes-AMG One, kiedy stanie w szranki na Le Mans Hypercar.

Czytaj też: Nowoczesny elektryczny crossover, czyli Toyota bZ4X

Na ten raport Autocar składają się patenty, zasłyszane plotki i nieoficjalne informacje od tajemniczych źródeł i na tej podstawie wywnioskowano, że produkcyjna wersja Toyota GR Super Sport będzie posiadać silnik spalinowy umieszczony za kabiną, którego wspomogą jednostki elektryczne. Wydajność zamknięta pod nadwoziem coupe ma sprowadzać się do podwójnie turbodoładowanego silnika V6 o pojemności 2,4 litra prosto z TS050 Hybrid.

Obecnie wspomina się, że GR Super Sport będzie mieć przynajmniej 986 koni mechanicznych, zgodnie z koncepcją przepisami wspomnianej serii wyścigowych w myśl homologacji. Są jednak szanse, że hybrydowa konfiguracja z trzema silnikami pozwoli sobie na przekroczenie poziomu 1000 KM.

Czytaj też: Toyota Corolla Sport na wodór udowadnia, że przyszłość nie musi być cicha

Oczywiście mowa o wersji nieprzeznaczonej na wyścigi, jako że ta będzie ograniczona do 670 KM mocy i będzie bazować na hybrydowym układzie napędowym z 3.0-litrowym silnikiem V6, którego to wymagają najnowsze przepisy LMH. Jednak ciągle nie znamy zarówno ceny GR Super Sport i liczby planowanych egzemplarzy, choć przepisy wymagają od Toyoty wyprodukowania przynajmniej 20 z nich.