Reklama
aplikuj.pl

Huawei znowu użył zdjęcia z lustrzanki zamiast smartfonu

Promując konkurs fotograficzny w chińskim serwisie Weibo, Huawei posłużył się zdjęciami wykonanymi lustrzanką. To nie pierwsza taka „wpadka” wśród producentów smartfonów, również w przypadku chińskiego giganta. Tym razem jednak faktycznie mogło dojść do zwykłej pomyłki.

Wpadka Huaweia, ale tym razem nie tak bardzo istotna

Producenci urządzeń mobilnych mają bardzo bogatą historię jeśli chodzi o promowanie swoich urządzeń zdjęciami z lustrzanek. Najbardziej zawsze mi się z tym kojarzy pure magic, czyli zdjęcia z lustrzanki wykonane rzekomo przez Nokię 808 Pure View. Huawei z kolei zdjęcia z Canona EOS 5D Mark III użył przy promocji modelu P9. Zdjęciem z lustrzanki promowany był też model P30 Pro.

Czytaj też: Test Huawei P40 Pro. Czy da się poprawić perfekcję?

Tym razem jednak przewinienie Huaweia nie jest tak poważne. Firma nie promowała bezpośrednio żadnego smartfonu. Konkretnie chodzi o konkurs fotograficzny, którego reklama w formie filmu pojawiła się w serwisie Weibo. Zdjęcia użyte w materiale miały być wykonane smartfonami.

Jeden z użytkowników serwisu zobaczył tam znajomą fotografię i postanowił ją sprawdzić. Okazało się, że została wykonana Nikonem D850. Lustrzanką za ok 3000 dolarów.

Huawei tłumaczy się błędem

Huawei szybko przeprosił za użycie zdjęcia z lustrzanki. Firma tłumaczy się, że był to błąd redakcyjny. Fotografia miała być źle oznaczona i trafiła do filmu przez przypadek. Zdjęcie pochodziło ze społeczności Next-Image, a publikowane w niej ujęcia nie muszą koniecznie pochodzić ze smartfonów. I tak było w tym konkretnym przypadku.

Film zaktualizowany i wymieniony na nowy. Sytuacja być może przeszłaby bez echa gdyby nie fakt, że błąd przydarzył się recydywiście.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News