Reklama
aplikuj.pl

Huawei zaprezentował autonomiczny system prowadzenia napędzany SI

Huawei zaprezentował autonomiczny system prowadzenia napędzany SI
Huawei zaprezentował autonomiczny system prowadzenia napędzany SI

Wbrew międzynarodowym zarzutom dotyczącym bezpieczeństwa Huawei nie ustaje w przedstawianiu coraz to nowszych technologii. Najnowszą z nich jest Mobile Automation Engine (MAE), które ma na celu przyspieszenie autonomicznej jazdy z wykorzystaniem sieci komórkowych.

Idea MEA jest prosta, bo ma po prostu pomóc branży motoryzacyjnej i sieci mobilnej w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w celu zwiększenia automatyzacji pojazdów w określonych scenariuszach. Te rosną oczywiście z biegiem czasu, bo (jak wiemy) system SI staje się coraz bardziej wydajny z przerobieniem każdej sytuacji. Huawei spodziewa się więc tego, że sztuczna inteligencja będzie wzmacniać się w późnych okresach rozwoju łączności 4G oraz wczesnym i średnim 5G, wspierając w pełni autonomiczne samochody, które mają trafić na drogi do 2030 roku. Założeniem technologii Huawei jest to, że ​​sieci komórkowe będą ewoluować, aby umożliwić jeszcze lepszą współpracę i koordynacje pomiędzy tymi pojazdami.

Huawei twierdzi, że swoim rozwiązaniem przyciągnie szerokie uczestnictwo operatorów, stowarzyszeń i organizacji analitycznych. Pomijając to, że MAE jest jedynie teoretyczną podstawą. Jej demonstrację firma przygotowała we współpracy z Jaguar Land Rover i Vodafone, której owocem były układy C-V2X, które umieszczono w Jaguar F-PACE i Land Rover Discovery. Z testu wyszło, że samochody:

  • komunikują się ze sobą gdy zmieniają pas, lub wyprzedzają w martwym punkcie
  • ostrzegają o zbliżaniu się do pojazdu, który jest unieruchomiony
  • ostrzegają o zmianie limitu prędkości

Czytaj też: Samochody autonomiczne zrewolucjonizują nawet turystykę

Źródło: Venturebeat