Huawei pnie się w górę na całym świecie oraz w Polsce. Na naszym rynku firma zwiększyła udział w sprzedanych smartfonach z 21,8% (2017 rok) do 29,5% (2018 rok).
Ogromny wzrost widoczny jest w strefie premium – z 3,7% do aż 14,8%. powiedział Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei Consumer Business Group w Polsce, mówi:
To dla nas niezwykle ważne, że notujemy mocny wzrost nie tylko w ujęciu liczbowym, ale też pod względem wartości. To dowód, że Polacy chętnie sięgają po nasze flagowce, najdroższe, ale też najbardziej zaawansowane urządzenia z półki premium. Za tym wynikiem stoją dwa ostatnie flagowe modele, Mate20 Pro i P20 Pro. Już za dwa tygodnie mamy globalną premierę nowej serii P30, która pozwala nam liczyć na jeszcze lepszy wynik w tym roku.
Czytaj też: Wyciekły informacje o Vivo X27 Pro
Firma ma także ogromny udział w segmencie smartfonów kosztujących 300-400 euro. Huawei zgarnia aż 41,5% całego rynku. Z najnowszych danych wynika też, że świadomość marki wzrosła z 89% do 90%, znajomość z 72% do 78% a rozważenie zakupu z 40% do 44%. Dorota Natalia Haller, dyrektorka marketingu, komunikacji i digital Huawei Consumer Business Group w Polsce, mówi:
90 proc. Polaków zna markę Huawei, 78 proc. wie czym jest ta marka, a 44 proc. Polaków bierze pod uwagę zakup produktów z oferty Huawei. Zależy nam na tym, aby zwiększyć świadomość marki wśród polskich klientów i sprawić, że jeszcze częściej będą brali ją pod uwagę podczas kupna sprzętu elektronicznego.
Czytaj też: Co łączy Samsunga z Eltonem Johnem i Styxem?
Źródło: Materiały prasowe