Następna wersja BMW X5 obecnej generacji jest już dostępna, a teraz BMW dodało do oferty tego SUVa zupełnie nowy model hybrydowy XDrive45e typu plug-in.
BMW X5 xDrive45e 2021 bazuje na sześciocylindrowym silniku z turbodoładowaniem o pojemności 3,0 litra. W połączeniu z silnikiem elektrycznym ten zaktualizowany układ napędowy generuje łącznie moc rzędu 389 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Te cyferki wpadają na wszystkie cztery koła za pośrednictwem ośmiobiegowej sportowej skrzyni Steptronic (via Motor1).
Idąc dalej, silnik elektryczny wcale nie jest takim leciwym układem, bo zapewnia całe 111 koni mechanicznych, czerpiąc moc z akumulatora o mocy 24 kWh. Ten z kolei zapewnia ogólny zasięg na poziomie 48 kilometrów, a jazda tylko z jego wykorzystaniem pozwala na rozpędzenie się do maksymalnie 135 km/h. Wspólna praca tych napędów sprawia, że X5 xDrive45e rozpędza się do 96,5 km/h w 5,3 sekundy i osiąga maksymalną prędkość prawie 210 km/h.
Korzystając z trzech trybów jazdy – hybrydowego, elektrycznego i sportowego – kierowcy mogą wybrać tryb ekologiczny lub pełnej wydajności za naciśnięciem jednego przycisku. Wewnątrz z kolei nowe X5 xDrive45e zyskuje zestaw standardowych funkcji, a w tym między innymi kamerę wsteczną, panoramiczny dach, podgrzewane elektrycznie przednie siedzenia, adaptacyjne reflektory LED i Live Cockpit Professional.
Czytaj też: Wytwarzanie elektryczności z powietrza? Dzięki tej technologii to możliwe
Wyposażenie obejmuje ponadto najnowszą wersję systemu BMW iDrive, co sprowadza się do dwóch 12,3-calowych wyświetlaczy – jednym infotainment na środku deski rozdzielczej, a drugim tuż za kierownicą.
Nawigacja jest również częścią standardowego pakietu, podobnie jak Apple CarPlay i Android Auto oraz systemy asystujące pokroju monitorowania martwego pola, ostrzeżeniu o kolizji, czy ruchu ulicznym. Bardziej zaawansowane systemy, takie jak aktywny tempomat, są opcjonalne z pakietem Professional Assistance.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News