BMW zaprezentowało swoją siódmą generację kompaktowych sedanów z serii 3 na początku tego roku w czasie imprezy Paris Motor Show. Jednak dopiero teraz zdecydowała się na dorzucenie do niej hybrydowego 330e PHEV, czyli hybrydowego pojazdu elektrycznego typu plug-in.
Sam dopisek PHEV oznacza mniej tyle, że na pokładzie 330e znalazł się silnik spalinowy oraz elektryczny. Jednak to ten ostatni jest tutaj głównym bohaterem, ponieważ w większości przypadków to za jego pomocą kierowcy dotrą do swojego celu. Chyba że wyczerpaniu ulegnie 12 kWh akumulator litowo-jonowy zapewniający podobno zasięg 60 kilometrów. Wtedy to system przerzuci całą pracę na spalinową jednostkę. Ta jest podwójnie turbodoładowania z pojemnością dwóch litrów i czterema cylindrami, co przekłada się na moc 184 koni mechanicznych. Wspomniany silnik elektryczny jest z kolei zdolny do wytworzenia mocy rzędu 68 KM (szczytowo 109 KM). Ich jednoczesną pracę umożliwia tryb sportowy, zapewniający 252 konie mechaniczne.
Taka kombinacja w połączeniu z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów przyśpiesza do setki w ciągu sześciu sekund i jest w stanie rozpędzić się do maksymalnie 230 km/h. Kluczowym elementem nowego BMW 330e Plug-in jest system XtraBoost, który pozwala na tymczasowe zwiększenie mocy nawet o 41 KM. Na wyróżnienie zasługuje również obecność najnowszej technologii eDrive, zwiększającą wydajność i spalanie. 330e zadebiutuje jednak dosyć późno, bo latem 2019 roku.
Czytaj też: Nowy pickup Triton/L200 od Mitsubishi
Źródło: NewAtlas