Hybrydowy silnik Astona Martina może wygryźć mocną V8

Aston Martin silnik, V6 Astona Martina, hybrydowa V6 Astona, V8 Mercedesa Aston Martin, silniki Astona Martina

Wygląda na to, że modele Aston Martin nie będą dłużej korzystać z czterocylindrowego silnika V8 Mercedes-AMG, bo jego zastąpi nowy hybrydowy V6 firmy.

Tak przynajmniej wynika z wywiadu Autocar, w którym to wziął udział Andy Palmer, szef Astona Martina. Ten wyjawił, że do DB11, DBX (akurat na zdjęciach) i modelu Vantage zawita zelektryfikowany, opracowany wewnątrz firmy silnik V6. Wszystko przez odejście Mercedesa od swojej V8. Jak czytamy:

Mercedes nie ukrywał, dokąd zmierza ich technologia silnika i oczywiście nie przewidujemy czterocylindrowych silników w naszych Astonach. Więc musimy odbyć własną podróż.

Palmer stwierdził, że hybrydowa jednostka V6 wytwarza więcej mocy niż V8 pochodzący od AMG i brzmi równie dobrze. Zelektryfikowany zespół napędowy można już ponadto podłączyć się do przekładni, których firma właśnie używa.

Ten silnik Astona zawitał do modelu Valhalla i tam wytwarza podobno około 1000 koni mechanicznych. Będzie to jednocześnie samochód, który jako pierwszy trafi na rynek z tym silnikiem, a jako że ma to mieć miejsce w 2022 roku, nie powinniśmy oczekiwać wcześniejszego debiutu hybrydowej V6 Astona.

Czytaj też: Możecie zapomnieć o modelu Ford Focus RS

Jeśli z kolei jesteście zwolennikami jego samochodów z silnikami V12, to cieszcie się, póki możecie, bo “w dłuższej perspektywie widać, że to nie potrwa długo”.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News