Firma Hyundai Motor zaprezentowała swój plan na rozwój oferty do 2030 roku, ponownie przyspieszając swoje ekologiczne plany. Do tego czasu zadebiutuje szereg nowych modeli BEV, ogromne inwestycje w technologie sprzętowe i oprogramowanie.
Hyundai Motor do 2030 roku, czyli ogromne inwestycje, nowe platforma i premiery szeregu BEV
Zaczynając od samych inwestycji, Hyundai Motor przeznaczy około 10 miliardów dolarów na zwiększenie konkurencyjności oprogramowania w sektorze łączności autonomii oraz prawie 80 mld dolarów na „przyszłą działalność”, czyli ogólny rozwój, mający umożliwić osiągnięcie sprzedaży 1,87 miliona samochodów BEV (Battery Electric Vehicle) rocznie do 2030 roku.
![](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2022/03/w-celu-standaryzacji-nie-tylko-podwozia-ale-takze-systemu-akumulatorow-i-silnika-1.jpg)
Wśród premier znajdzie się aż 17 nowych samochodów, z czego sześć przypadnie pod luksusową markę Genesis, a 11 pod Hyundaia. Spodziewamy się, że nowe modele Hyundai BEV będą obejmować trzy sedany, sześć SUV-ów, jeden lekki samochód dostawczy i jeden najbardziej intrygujący „model nowego typu”. W przypadku Genesis można liczyć na cztery SUVy i dwa inne osobowe pojazdy.
Czytaj też: Zasysane powietrze źródłem niemal nieograniczonego napędu. Tak mogą wyglądać satelity przyszłości
![](https://whatnext.pl/wp-content/uploads/2022/03/w-celu-standaryzacji-nie-tylko-podwozia-ale-takze-systemu-akumulatorow-i-silnika-2.jpg)
Warto też wspomnieć o nowej modułowej platformie Hyundaia w planach, która zadebiutuje w 2025 roku. Będzie to ewolucja obecnej platformy E-GMP, która zaczyna być wykorzystywana w takich pojazdach Hyundai jak Ioniq 5, Kia EV6 i Genesis GV60. Premiera IMA (Integrated Modular Architecture) ma mieć miejsce w 2025 roku i nie będzie to tylko platforma dla pasażerskich pojazdów BEV w celu standaryzacji podwozia, systemu akumulatorów i silnika, ale także dla pojazdów specjalnie zorientowanych wokół modułowości.