Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie 2018, Goodyear zaprezentował najnowsze osiągnięcia w branż inteligentnych opon. Był to system zawierający oponę, czujniki i algorytmy, które pracowały w chmurze.
Chris Delaney, prezes Goodyear w regionie Europa, mówi:
W miarę wzrostu popularności współdzielonej mobilności w nadchodzących latach znacznie zwiększą się przebiegi pojazdów. Dla operatorów flot, aktywne zarządzanie obsługą opon jest kluczowe zarówno dla zapewnienia satysfakcji klienta, jak i odpowiedniego funkcjonowania modelu biznesowego.
Prototyp opony umożliwia stałą łączność oraz współdzielenie danych w czasie rzeczywistym. Ma to zapewnić optymalne eksploatowanie opon i maksymalizowanie ich wykorzystania. Czujniki wbudowane w opony zbierają dane z pojazdu i źródeł zewnętrznych i dostarczają je do specjalnych algorytmów. Delaney dodaje:
Przekazywane w czasie rzeczywistym informacje o zachowaniu opony i jej stanie mogą sygnalizować potrzebę działań serwisowych, by wydłużyć okres eksploatacji opony, poprawić jej efektywność paliwową i inne osiągi. Tego rodzaju aktywny serwis umożliwi operatorom flot precyzyjne identyfikowanie i zapobieganie problemom z oponami.
W miarę ewolucji motoryzacji zmieniają się potrzeby konsumentów i operatorów flot. Goodyear z wyprzedzeniem myśli o produktach, usługach i doświadczeniach, które zaspokoją potrzeby motoryzacyjne konsumentów i operatorów flot.
Źródło: Materiały prasowe