WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Co nowego w odświeżonym Jaguar F-Pace?

Jaguar F-Pace na 2021 rok doczekał się wielu modernizacji, choć niekoniecznie drastycznych i słusznie, bo ten największy crossover brytyjskiej marki, to jedna z solidniejszych pozycji w tym segmencie.

Luksusowy segment crossoverów średniej wielkości, to dla F-Pace idealne miejsce, gdzie producent może zaszaleć z opcjami i zwiększać swoją marżę. Względem poprzednika, F-Pace na 2021 rok modelowy nie zmienił się z zewnątrz za bardzo, ciągle będąc tym fantastycznie wyglądającym crossoverem, o gładkim, zaokrąglonym kształcie i wyjątkowych detalach.

Dlatego właśnie zespół firmy zamiast modyfikować model z zewnątrz, ulepszył to, co już i tak jest w nim dobre. Teraz F-Pace 2021 płynniej łączy swoją maskę z przednią konsolą, dzierżąc nowe, cieńsze światła LED o sygnaturze litery „J” w przypadku świateł od jazdy dziennej. Kultowa dla niego chłodnica razem z trzema okalającymi ją wlotami powietrza dopełnia wiązany z tym Jaguarem charakter.

Dopełnieniem ulepszeń na 2021 rok modelowy są nowe tylne światła, które są cieńsze i mają nową sygnaturę świetlną. Więcej dzieje się wewnątrz, gdzie z przodu, pośrodku konsoli znalazł się nowy zakrzywiony ekran o przekątnej 14,1 cala, sprawiając wrażenie istnego centrum dowodzenia samochodem. Tuż poniżej znajduje się zestaw elementów sterujących klimatyzacją. Za kierownicą znalazł się z kolei 12,3-calowy zestaw wskaźników obsługujący najnowsze oprogramowanie firmy Pivi Pro.

Czytaj też: Maserati MC20 – tak brzmi nowy silnik Nettuno tego supersamochodu

Na rok 2021 Jaguar oferuje F-Pace w czterech poziomach wyposażenia: F-Pace 250, 250 S, S 340 i R-Dynamic S 400 każdy z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Modele 250 są napędzane nowym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem, zapewniającemu 245 koni w obu wersjach.

W przypadku S 340 w grę wchodzi już sześciocylindrowy turbodoładowany 3,0-litrowy silnik z łagodnym wspomaganiem hybrydowym o mocy 335 KM. Najmocniejszym modelem będzie oczywiście F-Pace R-Dynamic S, który ma ten sam silnik, ale podkręcił jego moc do 395 KM. Wzrost mocy podkreśla sprint do 96,5 km/h w 5,1 sekundy, a więc o 1,8 sekundy szybciej od podstawowych wariantów.

Nowy Jaguar F-Pace, wyposażony w świeży design i przemyślane aktualizacje wnętrza, wkrótce trafi do sprzedaży, a ceny zostaną ujawnione w późniejszym terminie.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News