Volkswagen postanowił dokładnie wyjaśnić, jak działa ID Light, czyli oświetlenie w postaci paska u dołu przedniej szyby w samochodach pokroju ID.3, czy ID.4.
Volkswagen odpowiada, jak działa ID Light
W fizycznym ujęciu ID Light, to pasek 54 wielokolorowych diod LED, którymi zarządza starannie przygotowany system. Ten pasek nie powstał wyłącznie w celach ozdobnych, bo w rzeczywistości jest systemem komunikacji z pasażerami oraz kierowcą „w przyjaznym, uniwersalnym i łatwym do zrozumienia języku wizualnym”. Co najważniejsze, nie jest widoczny bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, co sprawia, że nie rozprasza go podczas jzady.
Czytaj też: A gdyby tak powstał elektryczny supersamochód ID Volkswagena?
ID Light wykorzystuje różne sygnały świetlne, dzięki którym sygnalizuje, czy samochód jest gotowy do jazdy, w którym kierunku (z aktywowanym GPSem) powinien skręcić kierowca i wreszcie, czy akumulator obecnie się ładuje.
Czytaj też: Rzućcie okiem na zwiastun Volkswagena ID.6, czyli SUVa nie dla Europy
Jak wyjaśnił Volkswagen, opisując sygnały wysyłane przez ID Light:
• biało-niebieską animację „powitalną”, która informuje, że pojazd jest gotowy
do jazdy. W odwrotnej kolejności kolorystycznej animacja ta jest wyświetlana, gdy kierowca opuszcza pojazd.
• jeśli włączona jest nawigacja, ID. Light pokazuje kierunek skrętu za pomocą animowanej niebieskiej linii – na przykład przesuwającej się w lewo podczas skrętu w lewo.
• w zależności od tego, czy kierowca lub pasażer aktywuje system sterowania głosowego, ID. Light odpowiada białym światłem przed kierowcą lub pasażerem.
• przychodzące połączenia telefoniczne są sygnalizowane delikatnym zielonym światłem w środkowej części świetlnego pasa.
• w razie konieczności awaryjnego hamowania, ID. Light świeci w kolorze jaskrawoczerwonym.
• gdy ID.3 lub ID.4 jest podłączony do ładowania, ID. Light pulsuje zielonym światłem i informuje o stanie naładowania akumulatora. Światło jest widoczne także z zewnątrz.