WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Jak holowanie wpływa na zasięg elektrycznego samochodu? Przykład z Audi e-Tron

Audi postanowiło odciąć się nieco od wszechobecnych testów samochodów na przeciąganie linii i skupiło się na tym, jak bardzo holowanie wpływa na zasięg elektrycznego samochodu.

W ramach testu firma zabrała swój elektryczny model e-Tron na ponad 800-kilometrową podróż z Tulsa w Oklahomie do Austin w Teksasie, holując przyczepę GM EV1 firmy Tulsa Tech o wadze 1815 kilogramów.

E-Tron bez tego dodatku jest w stanie przejechać do 328 kilometrów na jednym ładowaniu (według testów EPA), a jego zużycie energii na jedną milę (według testu Road and Track) wyniosło 502 Wh. Jak możecie się spodziewać, liczby te spadają, kiedy do gry wchodzi przyczepa.

W teście wykazano, że średnie zużycie energii podczas tej podróży wzrosło do 769 Wh na jedną milę. Wtedy to E-Tron podróżował ze średnią prędkością 96,5 km/h przy deszczowej pogodzie i temperaturze w okolicy 1,6 stopnia Celsjusza. Finalnie sprawia to, że zasięg z 328 kilometrów spada do około 160 km na jedno ładowanie.