WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Obejrzyj jak szybko nowy Aston Martin Vantage pokonuje Nurburgring

Aston Martin Vantage doczekał się już oficjalnego debiutu, więc to naturalne, że teraz wykazał się na słynnym torze Nurburgring.

Aston Martin Vantage ma wszystko to, z czym zaczęliśmy utożsamiać samochód sportowy. Czy to niesamowity wygląd, hałaśliwa V8 z podwójnym turbodoładowaniem, eleganckie wnętrze, a tym razem nawet sportową 7-biegową opcję manualnej skrzyni biegów. Wcześniej jednak Vantage nie zapewnia składanego dachu… ale teraz sprawa ma się zupełnie inaczej.

Wraz z debiutem Aston Martin Vantage Roadster, który po raz pierwszy traci nazwę „Volante”, marka rozpoczęła swoje chwalenie się projektem.

Zanim jednak zagłębię się w szczegóły tego precedensu, wróćmy do tego, co w samochodzie najważniejsze, czyli silnika. Zwłaszcza że to on ma zdecydowanie wiele do powiedzenia w kwestii osiągów tego samochodu na torze Nurburgring:

Tak więc, tego roadstera napędza 4-litrowa V8 z podwójnym turbodoładowaniem, która wytwarza moc rzędu 503 KM i moment obrotowy na poziomie 685 Nm. Cała ta moc przepływa przez ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów ZF na tylne koła, popychając roadstera Vantage do 96,5 km/h w 3,7 sekundy. Maksymalna prędkość? Całe 306 km/h.

Podczas gdy pozbawione dachowych kuluarów coupe Aston Martin Vantage na 2021 rok kosztuje 146000$ wzwyż, to cena zaprezentowanego właśnie modelu zaczyna się od 161000$. Obie wersje są już dostępne w przedsprzedaży, a dostawy Vantage Roadster powinny rozpocząć się w trzecim kwartale 2020 roku.