To już drugi odcinek dokumentu, którego postanowiła nagrać amerykańska firma Rimac, aby ujawnić nieco swojej pracy za kulis. Przypomnę tylko, że mowa o tym samym przedsiębiorstwie, które specjalizuje się w samochodach elektrycznych i w które uwierzyły jedne z najważniejszych koncernów samochodowych. Innymi słowy, coś ewidentnie jest na rzeczy, więc dlaczego by nie zapoznać się z czymś, co ma szansę zrewolucjonizować rynek EV?
Czytaj też: Zwiedźcie fabrykę Rimac z samym założycielem, „Elonem Muskiem na rynku EV”
Obecnie Rimac Automobili naprawdę ciężko pracuje. Zajmuje się konstrukcją dwóch modeli supersamochodów elektrycznych jednocześnie, opartych na zupełnie innych platformach i układach napędowych. Ale producent zakończył już trzy ostatnie egzemplarze Concept_One, wraz z 30 prototypami C_Two wymaganymi do homologacji. A co widzimy na materiale? Całkiem sporo i to ze zdecydowanie najważniejszego etapu, dotyczącego już samochodów z krwi i kości. Fani Aston Martin Valkyrie znajdą też w nim coś dla siebie, a mianowicie garść szczegółów na temat tamtejszych zestawach akumulatorów.
Pokaz obejmuje konstrukcje podwozia i nadwozia z szeregu materiałów – włókna szklanego, włókna węglowego, czy kevlaru, którego na dodatek pokrywa się warstwą miedzi, aby zmniejszyć wpływ zjawiska interferencji. Z pozoru wygląda to tak, jakby Rimac zajmował się konstrukcją swoich samochodów od zera i nie zlecał najważniejszych etapów produkcji firmom trzecim. Nie zabrakło też kilku minut gadaniny o samych układach napędowych.
Czytaj też: Hipersamochód C-Two od Rimac w kalifornijskim wydaniu
Źródło: Road and Track