WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Jak powstają samochody Rimac?

To już drugi odcinek dokumentu, którego postanowiła nagrać amerykańska firma Rimac, aby ujawnić nieco swojej pracy za kulis. Przypomnę tylko, że mowa o tym samym przedsiębiorstwie, które specjalizuje się w samochodach elektrycznych i w które uwierzyły jedne z najważniejszych koncernów samochodowych. Innymi słowy, coś ewidentnie jest na rzeczy, więc dlaczego by nie zapoznać się z czymś, co ma szansę zrewolucjonizować rynek EV? 

Czytaj też: Zwiedźcie fabrykę Rimac z samym założycielem, „Elonem Muskiem na rynku EV”

Obecnie Rimac Automobili naprawdę ciężko pracuje. Zajmuje się konstrukcją dwóch modeli supersamochodów elektrycznych jednocześnie, opartych na zupełnie innych platformach i układach napędowych. Ale producent zakończył już trzy ostatnie egzemplarze Concept_One, wraz z 30 prototypami C_Two wymaganymi do homologacji. A co widzimy na materiale? Całkiem sporo i to ze zdecydowanie najważniejszego etapu, dotyczącego już samochodów z krwi i kości. Fani Aston Martin Valkyrie znajdą też w nim coś dla siebie, a mianowicie garść szczegółów na temat tamtejszych zestawach akumulatorów.

Pokaz obejmuje konstrukcje podwozia i nadwozia z szeregu materiałów – włókna szklanego, włókna węglowego, czy kevlaru, którego na dodatek pokrywa się warstwą miedzi, aby zmniejszyć wpływ zjawiska interferencji. Z pozoru wygląda to tak, jakby Rimac zajmował się konstrukcją swoich samochodów od zera i nie zlecał najważniejszych etapów produkcji firmom trzecim. Nie zabrakło też kilku minut gadaniny o samych układach napędowych.

Czytaj też: Hipersamochód C-Two od Rimac w kalifornijskim wydaniu

Źródło: Road and Track