Telefony Oppo to popularne urządzenia, które oferują zaawansowane funkcje i elegancki design. Kupując je w oficjalnych kanałach sprzedaży możemy cieszyć się pełnym spokojem co do ich gwarancji oraz pochodzenia. Niestety nie wszystkie miejsca oferują sprzęty z oficjalnej dystrybucji, narażając konsumenta na brak wsparcia serwisowego ze strony producenta.
Gwarancja to kluczowy aspekt przy zakupie nowego telefonu. Daje ona pewność, że w razie jakichkolwiek problemów producent lub autoryzowany serwis zajmie się naprawą, lub wymianą urządzenia. W przypadku telefonów oraz innych produktów Oppo gwarancja może różnić się w zależności od kraju i modelu. Na szczęście można to zweryfikować.
Jak sprawdzić gwarancje i pochodzenie telefonów Oppo?
Wiele podstawowych informacji na temat gwarancji znajdziemy w karcie gwarancyjnej dołączonej do opakowania. Jeśli takiej nie dołączono lub jest ona napisana w innym języku niż polski to już powinna zapalić się nam lampka. W Polsce jest wymóg dostarczenia karty gwarancyjnej w języku polskim, czego niestety wielu producentów nie rozumie. Posiadając takie urządzenie, którego pochodzenie nie do końca jest nam znane (informacja skąd sprzedawca bierze smartfony) warto zastanowić się nad sprawdzeniem sprzętu. Ma to szczególne znacznie, kiedy towar kupiliśmy na AlliExpress, Temu, Allegro. Na takich portalach nie wszyscy sprzedawcy posiadają towar dedykowany pod nasz rynek z możliwością obsługi w polskich serwisach (mam na myśli głównie rynki, które nie są obsługiwane w europejskich centrach serwisowych). Weryfikacja gwarancji oraz pochodzenia sprzętu Oppo przyda się nam także w sytuacji zakupu urządzenia z tzw. drugiej ręki. Jak możemy sprawdzić taki telefon lub słuchawki producenta? Oprócz bezpośredniego kontaktu np. na Facebooku istnieje jeszcze jedna forma znacznie szybsza.
Producent uruchomił specjalną stronę, gdzie możemy sprawdzić status naszego urządzenia. Strona prawdopodobnie została uruchomiona na potrzeby sprawdzania pochodzenia towaru, który łatwo pomylić z podróbką lub sprzętem mającym obsługę tylko na chińskim rynku. Wchodząc na stronę producenta wystarczy, że podamy numer imei lub numer seryjny słuchawek. Po kilku chwilach otrzymamy stosowne informacje na temat naszego urządzenia. Jak widać na załączonym screenie mamy tam również orientacyjną datę rozpoczęcia gwarancji oraz jej zakończenia. Na końcu znajdzie się najważniejsza informacja, czyli pochodzenie sprzętu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości towaru zakupionego online sprzęt zawsze możemy zwrócić w ramach 14-dniowego odstąpienia od umowy. I chociaż większość klientów nie przejmuje się takimi kwestiami, to wpisanie danych z urządzenia zajmie nam tylko chwilę. I właśnie taka chwila może „ocalić” nas przed kupnem podróbki lub oszustwem ze strony nieuczciwych sprzedawców.