FamilyMart, druga co do wielkości japońska sieć sklepów, nawiązała współpracę z firmą Telexistence, która stworzyła androida zwanego Model-T, który ma pomagać w walce z pandemią.
Urządzenie nie korzysta jednak ze sztucznej inteligencji, aby obsługiwać klientów. Jest ono sterowane przez ludzi, którzy mogą znajdować się w innym pomieszczeniu (a nawet mieście!) i używać zestawu VR do kierowania poczynaniami robota.
Model-T ma ponad dwa metry wzrostu, a jego zakres ruchów umożliwia podnoszenie i przenoszenie przedmiotów. Opóźnienie między komendami wydawanymi przez operatora a ich realizowaniem wynosi zaledwie 50 milisekund.
Przedstawiciele sieci FamilyMart twierdzą, że dążą do stworzenia nowych standardów poprzez zautomatyzowane i zdalne uzupełnianie zapasów, co pozwoli zaoszczędzić wiele godzin. I choć Model-T nie porusza się szczególnie szybko, ani nie eliminuje całkowicie zapotrzebowania na ludzkich pracowników, to jeden operator mógłby sterować ruchem wielu robotów w kilku sklepach. Do 2022 roku w marketach tej sieci ma funkcjonować co najmniej 20 takich maszyn.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News