Reklama
aplikuj.pl

Kara dla UPC. Szybszy Internet dla Was

upc, kara

UOKiK wymierzył karę dla UPC. Firma musi teraz zaoferować swoim klientom wiele sposobów rekompensaty. Również tym byłym.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił zająć się jeszcze dwa lata temu firmą UPC. O co konkretnie poszło? Nietypowe praktyki firmy zwróciły uwagę UOKiK, który teraz ukarał dostawcę usług telekomunikacyjnych.

UPC zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stosował nieodpowiednie praktyki podczas rozmów telefonicznych dotyczących sprzedaży usług. Firma nie informowała klientów o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy oraz nie potwierdzała zawartych zmian na trwałym nośniku lub papierze.

Czytaj też: Rosną ceny, jest inflacja. Nowe dane GUS niepokoją

Klienci mogli zatwierdzać umowy w serwisie internetowym lub na swoim telewizorze poprzez przysyłane im maile. Nawet gdy potwierdzano w taki sposób nową umowę, firma nie przysyłała do klienta w formie SMS/nie dzwoniła do klienta w celu informowania o zmianie zasad umowy. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wymusza teraz wprowadzenie zmian do tychże praktyk.

Ale to nie wszystko. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce rekompensat dla aktualnych oraz byłych klientów, którzy złożyli reklamacje na tego typu praktyki i dostali odpowiedź negatywną, częściowo pozytywną lub żadną. Dla aktualnych klientów przewidziano darmowe dwa lub trzy okresy rozliczeniowe niektórych usług jak np. wyższy pakiet Internetu , usługa telewizyjna Max czy Polsat Sport Premium. Są też dostępne inne usługi. Jeśli dana osoba nie jest już klientem UPC to ma otrzymać od firmy od 20 do 30 złotych lub darmową usługę telewizyjną/telefoniczną/internetową, która w normalnym przypadku kosztuje minimum 10 złotych miesięcznie przez 2-3 miesiące.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News