Reklama

Który hot-hatch okaże się lepszy na torze? BMW M135i czy AMG A35?

BMW M135i, AMG A35, wyścig hot-hatch, samochody hothatch

W świecie luksusowych hot-hatchów (wydajnych hatchbacków) Mercedes-AMG A35 i BMW M135i należą do najlepszych w tej klasie. Pytanie, który z tych turbodoładowanych cacek z napędem na cztery koła wygra na torze?

Na sam początek – specyfikacja. Z jednej strony staje zupełnie nowy Mercedes-AMG A35, a więc najtańszy obecnie dostępny model oddziału AMG w sprzedaży. Dzięki 2-litrowemu, turbodoładowanemu 4-cylindrowemu silnikowi A35 wytwarza szacunkową moc 302 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm.

A35 AMG kieruje swoją moc za pośrednictwem 7-stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów w ramach napędu na cztery koła. Dodatek w ramach systemu 4Matic sprawia, że system zapewniający napęd na przednie koła może wysyłać 50% dostępnego momentu obrotowego na tył, dzięki czemu 4,6 sekundy od 0 do 96,5 km/h są w jego zasięgu.

Z kolei BMW M135i najnowszej generacji również ma do dyspozycji napęd na cztery koła, którego zapewnia turbodoładowany 4-cylindrowy silnik M135i o pojemności 2,0 litra. Ten wytwarza 306 koni mechanicznych i prawie 450 Nm momentu obrotowego. Wszystko za sprawą 8-biegowego automatu i systemem BMW X-Drive, który pomaga klapie BMW przyspieszyć od 0 do 96,5 km/h w 4,8 sekundy.

Na podstawie samych danych dotyczących mocy BMW M135i i Mercedes A35 AMG powinny nawiązać równą walkę… i rzeczywiście tak było, ale tylko na początku, bo z każdą sekundą Mercedes zyskiwał i finalnie ukończył wyścig na prostej w 13,42 sekundy – całe 0,14 sekundy więcej od BMW.