Reklama
aplikuj.pl

Mainstreamowe Toyota Camry i Avalon z wyścigowymi dodatkami

Mainstreamowe Toyota Camry i Avalon z wyścigowymi dodatkami
Mainstreamowe Toyota Camry i Avalon z wyścigowymi dodatkami

Konsumenckie samochody od wielu lat zyskują co nieco od swoich wyścigowych braci, ale nikt nie spodziewał się tego, że nad najnowszymi Toyota Camry i Avalon będzie pracował dział Toyota Racing Development.

Zadziwiające jest to, że do tej pory Toyota rezerwowała dopisek „TRD” dla samochodów przeznaczonych na tor, a nie publiczne drogi. Teraz wychodzi jednak na to, że Toyota będzie wrzucać swoje technologie i systemy autorstwa swojego „wyścigowego działu” do jakiegokolwiek modelu na to zasługującego. Możemy być pewni tego, że obecność TRD w nazwie nie ogranicza się wyłącznie do samego brandingu, ale realnych zmian. Co więc zaoferuje Camry TRD i Avalon TRD? Już bowiem wcześniejsze wersje XSE i SE otrzymały bardziej usportowione elementy, więc Toyota nie może sprowadzić się jedynie do niewielkich zmian.

Mainstreamowe Toyota Camry i Avalon z wyścigowymi dodatkami

Nadchodzące modele będą więc posiadać mniejszy prześwit, lepszą aerodynamikę (dzięki nowemu przedniemu rozdzielaczowi, bocznym listwą progowym, spoilerowi pokrywy pokładowej i dyfuzorowi na tle), czerwone zaciski i tarcze hamulcowe oraz dostrojone amortyzatory z obręczami z lekkiego stopu. Za tym idą pełnoprawne testy w placówkach Toyoty w Arizonie, Japonii oraz Teksasie. Zmiany nie mogły również ominąć samego silnika. 3,5-litrowa jednostka z sześcioma cylindrami o mocy 301 KM otrzymał podwójny wydech cat-back oraz zmodernizowaną automatyczną skrzynię biegów.

Mainstreamowe Toyota Camry i Avalon z wyścigowymi dodatkami

Za marką TRD idą również zmiany wizualne. Stąd też charakterystyczne dla niej elementy we wnętrzu (m.in. czerwone pasy) oraz występowanie w kolorach Supersonic Red, Windchill Pearl i Celestial Silver Metallic w kolorze dwukolorowym oraz jednolity Midnight Black Metallic. Sama premiera Camry TRD i Avalon TRD? Przed końcem połowy 2019 roku, choć ich warianty wjadą na rynek dopiero w 2020 roku.

Czytaj też: Hybrydowy 330e trafił do BMW serii 3

Źródło: NewAtlas