Masa informacji o Control od Remedy! Co nowego dowiedzieliśmy się o grze?
Remedy wkrótce powinno ogłosić datę premiery Control. Produkcja autorów takich gier jak Max Payne, Alan Wake czy Quantum Break ma wysoko zawieszoną poprzeczkę. Czy autorzy podołają i tym razem? Poprzedni tytuł studia, Quantum Break był przez dłuższy czas produkcją ekskluzywną dla konsoli Microsoftu. Tak samo było z Alanem Wake’iem. Teraz jednak najwyraźniej producent postanowił spróbować swoich sił na wszystkich sprzętach i w Control zagramy na PlayStation 4, Xboksie One oraz PC.
Czytaj też: Zwiastun fabularny Mortal Kombat 11 – telenowela powraca
Tytuł mimo tego, że już kilka razy powracał jako jeden z tematów mediów, wciąż skrywa wiele tajemnic. Autorzy po prostu nie dzielili się do tej pory wieloma szczegółami z produkcji, dlatego było wiele niewiadomych. No właśnie, „było”. Jeden z producentów gry, Mikael Kasurinen został przepytany w serii szybkich pytań i odpowiedzi. Dzięki temu wiemy już więcej o szczegółach tej nadchodzącej produkcji.
Fabuła gry rozgrywa się w tzw. „Najstarszym Domie”. Miejsce, mimo tego, że kojarzy się z nazwy z jakąś lokacją z Resident Evil jest tak naprawdę skomplikowanym miejscem, które cały czas ewoluuje. Bohaterka będzie wybierała swoje umiejętności z drzewka rozwoju. Pojawi się np. możliwość rzucania ludźmi. Nie mamy dobrych wieści dla osób nieprzepadających za audiologami – będzie ich kilka, ale pojawi się możliwość odsłuchiwania ich w trakcie gry.
W Control nie będzie trybu sieciowego. To produkcja skierowana dla pojedynczego gracza. Czekać ma na nas mnóstwo znajdziek, ale nie zagramy w trybie Nowej Gry+. Co ciekawe, w grze nie ma wyboru poziomu trudności. Nie ma też również trybu foto, ale ten prawdopodobnie zostanie dodany po premierze. Control nie będzie grą liniową.
Jednym z pytań było to, czy Remedy chciałoby stworzyć grę na Nintendo Switch. Okazuje się, że tak, ale raczej wątpliwe, aby było to Control. W wywiadzie pojawił się również… Anthem. Control ma podobno lepszy system latania, niż ostatnia gra Electronic Arts. Fabuła za to będzie pełna zwrotów akcji, dostrzeżemy również sporo inspiracji Kubrickiem. Osoby, które łatwo się przerażają mogą być jednak spokojne – to nie będzie horror.
Remedy zdradziło już teraz, że pojawi się jakieś DLC. Tytuł będzie jednak wolny od mikrotransakcji. Co z wersją na mocniejsze konsole? Studio chce wykorzystać maksimum mocy z PlayStation 4 Pro i Xboksa One X. Jak Wam się podoba Control? Zamierzacie kupić na premierę?
Czytaj też: Komedia – początkowe bronie w Anthem są silniejsze od tych z endgame’u
Źródło: wccftech.com