Reklama
aplikuj.pl

Mercedes-AMG GT nowej generacji, czyli napęd na cztery koła i hybrydowy napęd

Mercedes-AMG GT nowej generacji, czyli napęd na cztery koła i hybrydowy napęd
Mercedes-AMG GT nowej generacji, czyli napęd na cztery koła i hybrydowy napęd

GT drugiej generacji od Mercedes-AMG powinien trafić do salonów już w 2021 roku, ale pomimo tego i tak wiemy na jego temat sporo. Przynajmniej w kwestiach specyfikacji, bo jego nadwozie jest ciągle pod znakiem zapytania. 

Czytaj też: Autonomiczne samochody nie cieszą się popularnością według nowego raportu

Nowe GT będzie ponownie produkowane w nadwoziu coupé i roadster, gdzie ma dominować współczesny sznyt, który ma udzielać się również wewnątrz. Oba będą bazować na zmodyfikowanej ramie aluminiowej o obniżonej o całe 233 kilogramów konstrukcji za sprawą większej ilości odlewanych elementów aluminiowych w obszarach nośnych. Po stronie siedzeń mowa o konfiguracji 2+2, ale przejdźmy już do samego napędu.

Ten ma bazować na zmodyfikowanej 4-litrowej jednostce AMG V8 z podwójnym turbodoładowaniem i nowym systemem łagodnej hybrydy oraz przeprojektowanej skrzyni biegów w celu dostosowania do w pełni zmiennego napędu na cztery koła w wybranych modelach. Szereg innowacji w zakresie układów przeniesienia napędu zwiększy moc przyszłych modeli GT powyżej 650 koni mechanicznych. Oprócz zwiększenia mocy, nowe GT mają zostać wyposażone w 48-voltowe systemy, które podobno zwiększą moment obrotowy do nawet 950 Nm.

Wśród tej nowej technologii znajduje się napęd na cztery koła, który może w czasie rzeczywistym wyważać wartości napędowe między przednią i tylną osią. Nie zabraknie też funkcji wektorowania momentu obrotowego, aby zmieniać ilość mocy wysyłanej do każdego tylnego koła.

Czytaj też: 1,6 kilometra i 1500 koni, czyli Bugatti Chiron w akcji

Źródło: Autocar