Autonomiczne samochody nie cieszą się popularnością według nowego raportu

Autonomiczne samochody nie cieszą się popularnością według nowego raportu
Autonomiczne samochody nie cieszą się popularnością według nowego raportu

Jak bardzo lubicie jeździć samochodem? Czy w tym stopniu, że za nic nie dalibyście odebrać sobie tej przyjemności jakiemuś systemowi? Jeśli tak, to zgadzacie się z większością przebadanych przez grupę Ipsos, która wykazała w najnowszym raporcie, że autonomiczne samochody nie cieszą się zbyt wielką popularnością.

Czytaj też: Mercedes ujawnił swój elektryczny supersamochód

Przeprowadzone na ponad 20000 nabywcach nowych samochodów z 10 różnych krajów badanie wykazało, że ankietowani kupując nowy samochód, chcą nim po prostu jeździć. Większość kompletnie nie interesuje się technologiami zautomatyzowanej jazdy i wcale ich nie chce, bo ta po prostu zabiera im przyjemność z nowego nabytku. Wiceprezes Ipsos Mobility skomentował ten wynik następująco:

Badanie potwierdza, że ​​nabywcy nowych samochodów po prostu nie są gotowi przekazać obowiązków prowadzenia swojemu pojazdowi, nawet przez krótki czas. Kluczowym i prawdopodobnie przeoczonym objawieniem jest to, że prawie 70 procent kupujących nowe samochody po prostu lubi jazdę.

44% ankietowanych wskazało też, że podczas jazdy z autonomicznym systemem i tak pozostałoby skupionych na drodze. Wskazuje to nie tylko brak zaufania do systemów, ale też kwestii ich bezpieczeństwa pod kątem np. ataku. Finalnie tylko 15% nabywców nowych pojazdów na całym świecie jest zainteresowanych funkcjami autonomicznymi.

Autonomiczne samochody nie cieszą się popularnością według nowego raportu

Jednak nie jest to aż tak miarodajne. Ludzie, jak to ludzie, zwykle boją się nowości i świetnie pokazuje to fakt, że zaledwie 10% biorących udział w badaniu Amerykanów doświadczyło autonomii niskiego poziomu. Według badania Ipsos tylko około sześć procent nabywców nowych samochodów na całym świecie kupiłoby w pełni autonomiczny pojazd (gdyby ten był dostępny), ale 57 procent kupiłoby jeden, gdyby autonomia była opcjonalna i mogliby prowadzić.

Czytaj też: BMW Vision M Next, czyli wizja dwumiejscowej sportowej hybrydy

Źródło: New Atlas