Mercedesy Klasy C nowej generacji o nazwie kodowej W223 powoli pokazują się światu, a dziś otrzymaliśmy kolejną część układanki przed jutrzejszym ujawnieniem ich wnętrza.
W ramach czegoś w rodzaju „ujawnienia po zapowiedzi przed głównym ujawnieniem” Mercedes pochwalił się m.in. tym, że hybrydowy wariant typu plug-in klasy C będzie miał deklarowany zasięg elektryczny na poziomie 100 kilometrów. Nie znamy specyfiki tego układu napędowego, ale przy takim zasięgu będzie to jedna z najlepszych PHEV na rynku.
Pierwsza partia hybrydowych Mercedesów typu plug-in została oznaczona jako 350e i łączyła 2-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik o mocy 208 koni mechanicznych z silnikiem elektrycznym o mocy 81 koni mechanicznych, który czerpał moc z akumulatora o pojemności 6,2 kWh. Następnie producent ulepszył system dodatkiem większej mocy i zasięgiem, rozpoczynając erę E300e.
Jednak w przypadku Klasy S firma ma mocniejszą konfigurację w np. S560e. Ten ma już 3-litrowy sześciocylindrowy silnik turbo, który wraz z silnikiem elektrycznym wytwarza łącznie 469 koni mechanicznych i 700 Nm momentu obrotowego. Bateria jest również większa – pakiet sięga 13,5 kWh, co 40 km zasięgu.
Czytaj też: Ten nowy Aston Martin jest pełen gadżetów Jamesa Bonda
Co ważne, hybrydowa Klasa C nie będzie wyjątkowa pod kątem zasięgu dla Mercedesa, bo ten ma już w ofercie model SUVa GLE350de z takim samym deklarowanym zasięgiem. Tam jednak z elektrycznym silnikiem łączy się diesel.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News