Reklama
aplikuj.pl

Mercedes pokaże coś wielkiego już w tym tygodniu

Mercedes zapowiedział, że już 8 lipca rzuci nowe światło na nową Klasę S (W223), ale ujawnienie będzie dotyczyło nie całego samochodu, a jego wnętrza.

Wcześniej dowiedzieliśmy się, że Klasa S Mercedesa zadebiutuje w drugiej połowie bieżącego roku, a jedną z nowości, jakie wprowadzi, będzie wariant podobnego do tabletu systemu multimedialnego MBUX. To właśnie on będzie głównym bohaterem zbliżającej się konferencji online.

Wyżej możecie zobaczyć, jak Mercedes postanowił uprościć deskę rozdzielczą jeszcze bardziej i pozbyć się konwencjonalnych, analogowych elementów sterujących na rzecz jednego dotykowego ekranu. Ten znajdzie się w centralnej części deski, ale nadal nie wiemy, jak wielki ten wyświetlacz będzie.

Nie trzeba być specjalistą, żeby w tym ruchu Mercedesa nie dostrzec przynajmniej delikatnego naśladowania Tesli, która właśnie w jeden centralny, wielki ekran dotykowy zamyka większość ustawień w kabinach swoich Modeli.

Może to już czas na małe podsumowanie ostatnich informacji na temat Mercedesów S Klasy W223, które zapoczątkują nową generację? Szef rozwoju w firmie, niejaki Jürgen Weissinger przyznał, że przeszkody rozwojowe potwierdzone wybuchem koronawirusa kilkukrotnie cofnęły w czasie światową premierę. Jednak odnowiona Klasa S będzie wreszcie gotowa na oficjalny debiut na początku września. Będzie to uwiecznienie pięciu lat pracy, kiedy to rozpoczęto prace nad nową platformą.

Według rozmowy Klasa S została opracowana do oferowania napędu w konfiguracji zarówno na tylne, jak i na wszystkie koła. Co ważne, w ofercie ciągle znajdzie się silnik V12, który po raz pierwszy zostanie sparowany z 4Matic.

Umówmy się jednak – Klasa S będzie sprzedawać się głównie z silnikami V6 i V8, które teraz otrzymają dodatek łagodnej hybrydy. Będzie z kolei występować z trzema rozstawami osi: standardowym, długim i wyjątkowo długim Maybach. Zwłaszcza ten ostatni skorzysta z nowości w postaci układ kierowniczy tylnego koła.

Czytaj też: Elektryczny Renault bije rekordy sprzedaży. Konkurent Tesli?

W momencie premiery flagowy model Mercedesa Klasy S będzie oferował półautonomiczny system jazdy na poziomie 3 z konfiguracją zdolną do otrzymania aktualizacji do poziomu 4. Nie zabraknie w pełni elektrycznego odpowiednika EQS, jak również kilku hybrydowych wersji plug-in o zasięgu elektrycznym do 100 kilometrów.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News