Fabularne zakończenia przedstawianej w grach historii są zdecydowanie tymi najważniejszymi elementami, które sprawiają, że nie podchodzimy lekką ręką do podejmowania decyzji. Na szczęście twórcy od 4A Games zadbali o to, że Metro Exodus zakończy się na wiele sposobów.
Dowiedzieliśmy się o tym z wywiadu serwisu PSU, którego dziennikarz miał okazję pogadać z przedstawicielem Deep Silver, czyli wydawcy gry podczas Metro Exodus Preview. Poniżej znajdziecie fragment wywiadu, który wskazuje jasno, że w Metro Exodus pojawi się kilka zakończeń. Dziennikarz zauważył, że w pokazywanej na imprezie wersji jest obecny system moralności z poprzednich części, więc z sukcesem pociągnął rozmówce za język, pytając, czy jego decyzje będą miały konsekwencje w dalszej grze:
Nie jest tajemnicą, że poprzednie gry mają różne zakończenia i opierają się na wyborach dokonanych przez gracza. To naprawdę ważne, że sposób działania tego systemu polega na tym, że te wybory nie są telegrafowane z góry. Nie ma podpowiedzi, która mówi: naciśnij ten przycisk, aby zrobić dobrą rzecz, naciśnij ten przycisk, aby zrobić coś złego. Szczerze mówiąc, nie nazywamy tego systemem moralności, ponieważ nie jest on tylko czarny i biały.
Myślę, że jest o wiele bardziej zniuansowany. Jest bardzo subtelny w grze i jest to ważne, ponieważ nie chcemy, aby ludzie próbowali grać wokół niego. Grasz w sposób, w jaki chcesz grać. Możesz być dowolną postacią, którą chcesz być.
Swój wywód podsumował tym, że twórcy chcieli dać graczu dowolność, w której może odgrywać kogo tylko chce, choć nie pozbędzie się konsekwencji sowich działań. Ponadto stwierdził, że wśród zakończeń nie ma tego właściwego i złego, ponieważ (jak twierdzi dyrektor kreatywny) „Dostaniesz zakończenie, na które zasługujesz”.
Czytaj też: Screenshoty i gameplay z Metro Exodus przynoszą na myśl zupełnie inną grę
Źródło: PSU