WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Nauka

Mężczyzna zmarł po tym, jak codziennie spożywał słodycze z lukrecją

Lekarze w Massachusetts General Hospital stwierdzili, że opisywany zgon był efektem spożycia zbyt dużej ilości kwasu glicyryzowego, który znajduje się w słodyczach z lukrecją.

Co ciekawe, zmarły nie miał odnotowanych problemów z sercem. W raporcie sporządzonym na podstawie sekcji zwłok stwierdzono, że mężczyzna, 54-latek z Massachusetts, przez trzy tygodnie codziennie spożywał od jednej do dwóch dużych torebek tzw. czarnej lukrecji. Wywołało to u niego gwałtowny spadek poziomu potasu, co, według badań, doprowadziło do zatrzymania akcji serca. Ofiara nie odzyskała przytomności i zmarła około 24 godzin po trafieniu do Massachusetts General Hospital.

Agencja Żywności i Leków ostrzega za sprawą swojej strony internetowej przed niebezpieczeństwami związanymi z przedawkowaniem czarnej lukrecji. Glicyryzyna, która pochodzi z korzenia tej rośliny, może powodować spadek poziomu potasu w organizmie i prowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania serca, wzrostu ciśnienia krwi, obrzęku, senności i niewydolności serca.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News