Mogłoby się wydawać, że VR, AR i wreszcie MR (mieszana rzeczywistość z ang. Mixed Reality) podzielą historię trybu 3D w telewizorach. Zdecydowanie nie jest to prawda, co potwierdza dążenie wielu firm do rozwoju wszystkich tych technologii. Tym razem to Microsoft opatentował metodę mogącą zrewolucjonizować MR.
Rozdzielczość wirtualnych obrazów w polu widzenia jest głównym elementem tego, co sprawia, że mieszana rzeczywistość jest przekonująca i wciągająca. Wiele gogli i systemów wykorzystujących technologię Mixed Reality bazuje na skanowaniu laserowym za pomocą systemów lustrzanych MEMS w celu generowania obrazów. Niestety sama fizyka tego rozwiązania utrudnia tworzenie obrazów o wysokiej rozdzielczości, ponieważ rozdzielczość obrazu bazuje, jest zależna od tego, jak szybko lustro odbija i kieruje poruszające się światło lasera.
Microsoft znalazł jednak nowatorskie rozwiązanie problemu. Zamiast próbować ustawiać poszczególne lustra szybciej, firma proponuje po prostu użyć drugiego, offsetowego lasera. Taki dodatek ma podobno umożliwić aż dwukrotne zwiększenie rozdzielczości (do 4k) bez modernizacji sprzętu lustrzanego. Microsoft zapewnił również, że nie porzuci śledzenia wzroku, ponieważ to nadal solidnie tnie potrzebną moc obliczeniową. Ta może zostać przekazana np. do generowania obrazów o wyższej rozdzielczości, na których użytkownik aktualnie skupia wzrok.
Ostatecznie nie wiadomo, kiedy firma zdecyduje się na wprowadzenie tego patentu do swoich gogli. Możemy spekulować, że pierwszą ku temu okazję będzie miała przy premierze następcy HoloLens na początku 2019 roku. Cały opis patentu znajdziecie tutaj.
Źródło: MSPowerUser
Zdjęcia: MSPowerUser