Reklama
aplikuj.pl

Moc kolorów w marketingu produktów – o czym warto wiedzieć?

kolorowe opakowania

Opakowania produktów z różnych branż powinny być odpowiednio zaprojektowane. Dzięki temu mają szansę przyciągnąć uwagę klientów. Ważne jest m.in. zastosowanie przyciągających wzrok kolorów. Czym kierować się w tej kwestii?

Kolory na opakowaniach – dlaczego są ważne?

Kolory opakowań i znajdujących się na nich etykiet są bardzo istotne. Pełnią bowiem funkcję marketingową. Przy ich pomocy można przyciągnąć wzrok klienta, zainteresować go i wyróżnić dany produkt na tle podobnych towarów dostarczanych na rynek przez konkurencję. Tym samym wpływa się na decyzję zakupową potencjalnego konsumenta i zachęca go do wyboru produktu danej firmy.

Należy zadbać o to, by kolory na opakowaniach miały wysoką jakość i prezentowały się atrakcyjnie. Warto m.in. powierzyć wydruk etykiet sprawdzonej drukarni. Więcej na temat barw stosowanych w wydrukach można przeczytać tu: kolory do druku – Unilogo.

Kluczowe jest też, by odpowiednio dostosować kolory do typu produktu i umiejętnie wykorzystać ich wpływ na ludzkie emocje. Temu zagadnieniu warto przyjrzeć się bliżej.

Jak przy pomocy kolorów wpływać na zachowania i emocje klientów? 

Kolory mają dużą moc oddziaływania na ludzi. Specjaliści do spraw marketingu świetnie zdają sobie z tego sprawę i wykorzystują to w różnego typu działaniach reklamowych. Konkretne barwy wywierają bowiem określone skojarzenia i uczucia. Mówi o tym dziedzina, jaką jest psychologia kolorów. Odwołując się do jej tajników, można scharakteryzować oddziaływanie poszczególnych kolorów. Oto przykłady najpopularniejszych odcieni, które często znajdują się na opakowaniach różnego typu towarów: 

  • czerwony – kojarzy się z silnymi uczuciami, pasją, ekscytacją. Jednocześnie to kolor ostrzegawczy, mocno przykuwający uwagę i zachęcający do szybkiego działania. Często stosuje się go przy akcjach promocyjnych;
  • niebieski – jeden z najbardziej lubianych kolorów. Wywołuje spokój, kojarzy się też z harmonią, równowagą, profesjonalizmem, stabilnością i zaufaniem;
  • żółty – przywodzi na myśl radość i słońce, przez co może kojarzyć się np. z wakacjami. To także kolor pełen optymizmu. Choć jest przyjazny, czasami bywa też odbierany jako ostrzeżenie;
  • zielony – kolor natury, kojarzy się z przyrodą i ekologią, dlatego sprawdzi się idealnie w przypadku produktów ekologicznych. Oprócz tego wzbudza spokój i może być odbierany jako symbol nadziei;
  • czarny – w przypadku opakowań produktów kojarzy się z luksusem, wyszukaniem i elegancją. Z tego względu używa się go w przypadku towarów z wyższej półki cenowej; 
  • pomarańczowy – kolor bardzo energetyczny, który motywuje do działania. Jest też radosny. Może kojarzyć się z innowacyjnością i nieszablonowym podejściem;
  • fioletowy – jest spokojny, nieco tajemniczy. Kojarzy się z zamożnością i kreatywnością. 

Oczywiście, dobierając kolory opakowania, trzeba kierować się też identyfikacją wizualną całej firmy. Pozwoli to na stworzenie spójnego przekazu.

Artykuł powstał przy współpracy z partnerem serwisu.