Im więcej śmigieł, tym krótsza praca na jednym ładowaniu, ale też większe możliwości pod kątem unoszenia ładunków. Modularny dron xFold jest tego świetnym „elastycznym” przykładem.
Modularny dron xFold
Firma ZM Interactive z San Francisco wpadła na pomysł modularnego drona, którego konfiguracją może zająć się w szybki i sprawny sposób sam użytkownik. Dzięki temu xFold, choć występuje w czterech wariantach z włókna węglowego, posiada w każdym z nich aż cztery „tryby”.
Czytaj też: Biznesowy odrzutowiec Pegasus czerpie wiele z dronów
Czytaj też: Sony Airpeak. Nowa marka podbije rynek dronów?
Czytaj też: Takiego typu drona napędzanego wodorem jeszcze nie widzieliśmy
W przypadku tych trybów dron xFold może lecieć w konfiguracji z czterema, sześcioma, ośmioma, a nawet dwunastoma śmigłami. To od użytkownika zależy, jaki zestaw dobierze do konkretnego zadania. Należy jednak zaznaczyć, że w przypadku dwóch najokazalszych konfiguracji dron posiada po dwa śmigła na jednym ramieniu. Te zresztą można złożyć do tyłu w myśl łatwiejszego transportu.
Gdyby modularność „ramionowowa” drona xFold była niewystarczająca, to spokojnie, firma ZMI postarała się też o łatwą instalację opcjonalnych dodatkowych narzędzi. Nic więc dziwnego, że każda wersja xFold jest przeznaczona do użytku profesjonalnego (via New Atlas).
Czytaj też: Drony w głębi wulkanu? Taki jest plan naukowców
Czytaj też: Dron Mini 2 od DJI to ulepszona wersja małego Mavic Mini
Czytaj też: Mechaniczny chwytak dla drona, czyli jak zaoszczędzić energię
Najmniejszy model, xFold Spy, ma szacowaną żywotność baterii wynoszącą 35 minut w konfiguracji czterośmigłowej, która spada do 25 minut w trybie 12 śmigłowym. Ma deklarowany udźwig 2,7 kg w pierwszym i 6,8 kg w drugim wariancie, ale w obu przypadkach czas lotu skraca się do 10 minut.
Na samym szczycie znalazł się xFold Dragon (tuż nad wersją Travel i Cinema), który wykorzystuje hybrydowy napęd benzynowo-akumulatorowo-elektryczny przez czas lotu od czterech do ośmiu godzin w trybie sześciośmigłowym. Jeden z jego wariantów, Dragon H, podobno może unieść do 454 kg w konfiguracji 12-śmigłowej.