Reklama
aplikuj.pl

Modularny dron xFold może unieść prawie 455 kilogramów

Modularny dron xFold, dron xFold

Im więcej śmigieł, tym krótsza praca na jednym ładowaniu, ale też większe możliwości pod kątem unoszenia ładunków. Modularny dron xFold jest tego świetnym „elastycznym” przykładem.

Modularny dron xFold

Firma ZM Interactive z San Francisco wpadła na pomysł modularnego drona, którego konfiguracją może zająć się w szybki i sprawny sposób sam użytkownik. Dzięki temu xFold, choć występuje w czterech wariantach z włókna węglowego, posiada w każdym z nich aż cztery „tryby”.

Czytaj też: Biznesowy odrzutowiec Pegasus czerpie wiele z dronów
Czytaj też: Sony Airpeak. Nowa marka podbije rynek dronów?
Czytaj też: Takiego typu drona napędzanego wodorem jeszcze nie widzieliśmy

W przypadku tych trybów dron xFold może lecieć w konfiguracji z czterema, sześcioma, ośmioma, a nawet dwunastoma śmigłami. To od użytkownika zależy, jaki zestaw dobierze do konkretnego zadania. Należy jednak zaznaczyć, że w przypadku dwóch najokazalszych konfiguracji dron posiada po dwa śmigła na jednym ramieniu. Te zresztą można złożyć do tyłu w myśl łatwiejszego transportu.

Gdyby modularność „ramionowowa” drona xFold była niewystarczająca, to spokojnie, firma ZMI postarała się też o łatwą instalację opcjonalnych dodatkowych narzędzi. Nic więc dziwnego, że każda wersja xFold jest przeznaczona do użytku profesjonalnego (via New Atlas).

Czytaj też: Drony w głębi wulkanu? Taki jest plan naukowców
Czytaj też: Dron Mini 2 od DJI to ulepszona wersja małego Mavic Mini
Czytaj też:
Mechaniczny chwytak dla drona, czyli jak zaoszczędzić energię

Najmniejszy model, xFold Spy, ma szacowaną żywotność baterii wynoszącą 35 minut w konfiguracji czterośmigłowej, która spada do 25 minut w trybie 12 śmigłowym. Ma deklarowany udźwig 2,7 kg w pierwszym i 6,8 kg w drugim wariancie, ale w obu przypadkach czas lotu skraca się do 10 minut.

Na samym szczycie znalazł się xFold Dragon (tuż nad wersją Travel i Cinema), który wykorzystuje hybrydowy napęd benzynowo-akumulatorowo-elektryczny przez czas lotu od czterech do ośmiu godzin w trybie sześciośmigłowym. Jeden z jego wariantów, Dragon H, podobno może unieść do 454 kg w konfiguracji 12-śmigłowej.