Nie tylko grupa aktywistów skarży się, że Facebook posiada reklamy polityczne. Właśnie Mozilla wysłała w tej sprawie list do Komisji Europejskiej twierdząc, że podejście Facebooka powoduje brak przejrzystości.
Mozilla zauważyła, że zestaw narzędzie do archiwizacji reklam politycznych na FB jest wciąż prywatny i ograniczony do niewielkiej liczby uprzywilejowanych osób. Mozilla planuje uruchomienie własnych usług w tym zakresie na zbliżające się wybory w UE, a Facebook uniemożliwia identyfikowanie reklam i pokazywanie, w jaki sposób są one kierowane na użytkowniku.
Facebook ujawnił plany odpowiedniego narzędzia do przejrzystości reklam przez wyborami w UE, ale Mozilla jest zaniepokojona, że będzie to dokładnie to samo co miało miejsce przed wyborami w USA. Ciekawe, czy Unia rzeczywiście zajmie się tym tematem.
Czytaj też: Konta konsumenckie Google+ zostaną zamknięte w kwietniu
Źródło: Engadget