Dwie ważne premiery, jedna równie ważna zapowiedź i plotka. Tak kończymy drugi tydzień maja motoryzacyjnych przygód.
Premiera Genesis G70 Shooting Brake. Tym marka podbije Europę
Genesis ujawnił w tym tygodniu swoje kombi specjalnie dla Europy w postaci modelu G70 Shooting Brake. Wszystko to z okazji ogłoszenia wejścia w nasze progi po aż pięciu latach na wschodnim rynku. Wprawdzie wszystkich szczegółów nie znamy na czele z ceną, dostępnością i dokładnymi silnikami, ale mamy zdjęcia:
To po prostu G70 w wydaniu kombi, który choć bazuje i czerpie pełnymi garściami z wersji sedan G70, zachował identyczne rozmiary, przekładające się na 4685 mm długości, 1850 mm szerokości i 1400 mm wysokości. Pozostał nawet przy identycznym rozstawie osi na poziomie 2835 mm.
Zwiastun elektrycznego Porsche Macan. To ponoć najbardziej sportowy SUV
Chociaż na wejście elektrycznego Macana od Porsche, który za kilka lat wyprze tego spalinowego, poczekamy do 2023 roku, to firma dumnie pochwaliła się już rozpoczęciem zaawansowanych testów, potwierdzając to świeżutkimi zdjęciami prototypu. Na jednym z nich model przypomina wręcz „serwerownie”, jak to zauważył jeden z naszych czytelników.
Premiera Volkswagena Tiguan Allspace 2022. Dla kogo trzeci rząd siedzeń?
Ponoć aż 55% sięgających po Tiguana decyduje się na wydanie z poszerzonym rozstawem osi, więc nic dziwnego, że wreszcie doczekaliśmy się premiery odświeżenia tej wersji. Tiguan Allspace 2022 pasuje teraz, jak ulał do oferty producenta, oferując względem podstawowego modelu opcjonalny trzeci rząd siedzeń. Jednak nie zawdzięczamy tego 22-milimetrowemu wydłużeniu, bo to przeznaczono na stylistyczne dodatki.
Hipersamochód Toyota GR Super Sport może zachwycić nas mocą
Sportowe przygody Toyoty i dążenie firmy do stworzenia pojazdu na nadchodzące wyścigi LMH najpewniej zaowocują limitowanymi produkcyjnie modelami GR Super Sport. Te będą miały do zaoferowania ponoć przynajmniej 986 koni mechanicznych mocy, dzięki hybrydowemu układowi napędowemu. Ta wydajność zamknięta pod nadwoziem coupe ma sprowadzać się do podwójnie turbodoładowanego silnika V6 o pojemności 2,4 litra prosto z TS050 Hybrid.
Z kolei wydanie Toyota GR Super Sport na Le Mans Hypercar będzie już prawnie stonowane i ograniczone do 670 KM mocy czerpanej z 3.0-litrowego silnika V6.