I takie inicjatywy się ceni. Google zaprezentowało narzędzie YouTube Giving, które ułatwia proces zbierania pieniędzy na cele charytatywne za pośrednictwem obecnych już w serwisie mechanizmów.
YouTube Giving pozwala twórcom YouTube i kwalifikującym się organizacjom non-profit zarejestrowanym w USA tworzyć w prosty sposób zbiórki pieniędzy i umieszczać je tuż obok swoich filmów i transmisji na żywo. Najważniejsze jest to, że YouTube zajmuje się całą logistyką i pokrywa w całości opłaty transakcyjne (a przynajmniej będzie pokrywać w okresie testów…), więc wszyscy darczyńcy mogą być pewni, że zebrane pieniądze trafią prosto do danej osoby lub organizacji.
Narzędzie będzie funkcjonowało na początku jedynie na terenie USA i Kanady. W ramach YouTube Giving autorzy mogą zachęcać do wpłacania pieniędzy na wiele sposobów, które będą pomagały w organizowaniu chętnej grupy ludzi do pomocy. Jedną z takich funkcji ma być np. matchmaking, w ramach którego darczyńcy otrzymają widoczne obok nicku plakietki. Podczas transmisji na żywo istnieje również możliwość wpłat za pośrednictwem super chatu. W zamian za to użytkownicy będą wyróżniać swoje wiadomości.
Testy powinny rozpocząć się już wkrótce, ale to nie koniec drogi przed Google. Ten będzie jeszcze dopieszczał YouTube Giving i uwzględniał krytykę twórców. Możemy więc się spodziewać, że ostatecznie narzędzie to będzie znacznie bardziej rozbudowane, niż na stan dzisiejszy.