Reklama
aplikuj.pl

Netia kończy II kwartał 2020 ze wzrostem wyników i stabilną bazą klientów

W II kwartale 2020 roku wyniki finansowe Netii poszły w górę. W zasadzie jak wszystkich operatorów, którzy do tej pory prezentowali wypracowane rezultaty. Baza klientów pozostała na stabilnym poziomie, a wzrosty są w zasadzie symboliczne.

Pandemiczne wzrosty stają się rynkowym standardem

Netia to kolejny operator, z którym pandemia obeszła się bardzo łagodnie. Firma wypracowała w II kwartale 2020 roku 327 mln zł, o 1% więcej niż w I kwartale i milion zł wyższe niż przed rokiem. Lepiej poradził sobie segment klientów biznesowych, który zanotował 183 mln zł przychodu (wzrost 2% kwartał do kwartału i 5% rok do roku). Nieco słabiej wypadł rynek klientów indywidualnych z przychodem na poziomie 139 mln zł (bez zmian kwartalnie, spadek o 4% rok do roku).

Zysk EBITDA wyniósł w II kwartale 2020 roku 116 mln zł (wzrost kwartalny 8% i 2% rok do roku), a marża EBITDA wzrosła do 35,5% (2,3 pp kwartalnie i 0,4 pp rok do roku).

Ustabilizowana baza klientów Netii

W II kwartale 2020 roku pierwszy raz od lat udało się Netii podnieść łączną liczbę usług (RGU) w grupie klientów indywidualnych i zatrzymać spadek liczby usług szerokopasmowych.

Czytaj też: Netia buduje data center. To kolejny taki budynek w Warszawie

Łączna liczba usług klientów indywidualnych wyniosła 1,377 mln. W tym mamy:

  • 563 tys. usług dostępu do Internetu (6 tys. na plusie w sieci własnej, ale też 6 tys. na minusie na sieci obcej),
  • 401 tys. usług telefonii stacjonarnej (spadek o 12 tys.),
  • 258 tys. klientów telewizji (wzrost o 9 tys. i już 17% od początku roku),
  • 155 tys. klientów telefonii komórkowej Netia Mobile (wzrost o 5 tys. i 7% od początku roku).

Obecnie 74% klientów Netii korzysta z dostępu do Internetu na sieci własnej. Z kolei na 1,6 mln łączy firmy można korzystać z Internetu o prędkości 1 Gb/s.

Wskaźnik ARPU (średni przychód z użytkownika) dla rynku klientów indywidualnych utrzymał się na niezmiennym poziomie 55 zł.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News