Niczym feniks z popiołów No Man’s Sky powstało z istnego dna po premierze i wspięło się do tej pory na pozycję solidnej produkcji, której rozwój nadal trwa w najlepsze. Nikt chyba się jednak nie spodziewał, że obierze nawet technologiczne zmiany pokroju przejścia na API Vulkan. 

To zastąpiło dotychczasowego i poniekąd też przestarzałego OpenGL, co odczują nie tylko deweloperzy pracujący nad No Man’s Sky, ale też sami gracze, bo jak twierdzą twórcy:

W ramach naszej pracy optymalizacyjnej dodaliśmy obsługę Vulkan do gry. Udało nam się to zrobić nie tylko dla aktualizacji Beyond, ale także dla bieżącej wersji gry. W związku z tym chcieliśmy to jak najszybciej udostępnić.

Ostateczna obsługa Vulkan przyniesie wielu graczom PC natychmiastową poprawę wydajności, ale także pomaga nam zwiększyć nasze możliwości, ponieważ nadal wprowadzamy znaczące zmiany silnika. Jest to tylko jedna część dużej ilości prac, które zobaczą ulepszenia techniczne dla wszystkich graczy na wszystkich platformach.

Teraz posiadacze kart Radeon mogą liczyć na wyższą wydajność, gracze korzystający z HDR na nieco lepszy efekt, a szczęśliwcy z ekranami Adaptive Sync na możliwość wyboru tej opcji z menu gry. Ponadto gra pozwala też na wybór karty graficznej, za pomocą której ma generować obraz, a taka zmiana API nie wymaga teraz od gracza restartowania gry po zmianach trybu wyświetlania, rozdzielczości, V-Sync, szczegółów cieni, czy jakości odbić, a czas ładowania powinien ulec skróceniu.

Czytaj też: Aktualizacja Beyond kolejnym kamieniem milowym w rozwoju No Man’s Sky

Źródło: TechPowerUp

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej