Szeroko dostępne loty naddźwiękowe zdecydowanie nie trafią na rynek w najbliższych latach, ale producenci i tak walczą o wprowadzenie tego typu lotów do oferty dla „normalnych śmiertelników”. To też robi Boeing, zawiązując nową współpracę z Aerion, która w przyszłości ma zaowocować pierwszym naddźwiękowym odrzutowcem biznesowym.
Szczegółów na jej temat oczywiście poskąpiono, ale pomiędzy linijkami doszukamy się tego, że w grę wchodzi „znacząca inwestycja” ze strony firmy Boeing, która na dodatek zapewni specjalistom z Aerion wsparcie swojego zaplecza inżynieryjnego, produkcyjnego i testowego w celu stworzenia naddźwiękowego odrzutowca biznesowego AS2.
Sam segment tych odrzutowców w ostatnich latach nie jest specjalnie gorący, bo od fiasku Concorde w 2003 roku niespecjalnie wielu producentów chce ryzykować w tej dziedzinie rozwoju lotnictwa. Jednak po tak wielu latach postępy technologiczne powinny pozwolić chętnym firmom na umożliwienie ludziom jeszcze szybszych lotów. Jedną z nich jest właśnie Aerion, która nieustannie opracowuje 12-osobowy odrzutowiec, który może latać z prędkością 1671 km/h przy użyciu silnika GE ze znacznie zredukowanym boomem dźwiękowym, dzięki zaawansowanej konstrukcji kadłuba.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, odrzutowiec AS2 może zacząć odbyć swój dziewiczy lot do 2023 roku i wejść na znacznie wyższy poziom eksploatacji w 2025 roku, stając się pierwszym naddźwiękowym odrzutowcem biznesowym w historii.
Czytaj też: Boeing przedstawił koncepcję skrzydła w samolotach przydźwiękowych
Źródło: New Atlas