Reklama
aplikuj.pl

Nowa współpraca Boeinga ma zaowocować pierwszym naddźwiękowym odrzutowcem biznesowym

Nowa współpraca Boeinga ma zaowocować pierwszym naddźwiękowym odrzutowcem biznesowym
Nowa współpraca Boeinga ma zaowocować pierwszym naddźwiękowym odrzutowcem biznesowym

Szeroko dostępne loty naddźwiękowe zdecydowanie nie trafią na rynek w najbliższych latach, ale producenci i tak walczą o wprowadzenie tego typu lotów do oferty dla „normalnych śmiertelników”. To też robi Boeing, zawiązując nową współpracę z Aerion, która w przyszłości ma zaowocować pierwszym naddźwiękowym odrzutowcem biznesowym.

Szczegółów na jej temat oczywiście poskąpiono, ale pomiędzy linijkami doszukamy się tego, że w grę wchodzi „znacząca inwestycja” ze strony firmy Boeing, która na dodatek zapewni specjalistom z Aerion wsparcie swojego zaplecza inżynieryjnego, produkcyjnego i testowego w celu stworzenia naddźwiękowego odrzutowca biznesowego AS2.

Sam segment tych odrzutowców w ostatnich latach nie jest specjalnie gorący, bo od fiasku Concorde w 2003 roku niespecjalnie wielu producentów chce ryzykować w tej dziedzinie rozwoju lotnictwa. Jednak po tak wielu latach postępy technologiczne powinny pozwolić chętnym firmom na umożliwienie ludziom jeszcze szybszych lotów. Jedną z nich jest właśnie Aerion, która nieustannie opracowuje 12-osobowy odrzutowiec, który może latać z prędkością 1671 km/h przy użyciu silnika GE ze znacznie zredukowanym boomem dźwiękowym, dzięki zaawansowanej konstrukcji kadłuba.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, odrzutowiec AS2 może zacząć odbyć swój dziewiczy lot do 2023 roku i wejść na znacznie wyższy poziom eksploatacji w 2025 roku, stając się pierwszym naddźwiękowym odrzutowcem biznesowym w historii.

Czytaj też: Boeing przedstawił koncepcję skrzydła w samolotach przydźwiękowych

Źródło: New Atlas