Reklama
aplikuj.pl

Nowe BMW M240i planowane z napędem na tył, ale nie będziecie zachwyceni

Nowe BMW M240i planowane z napędem na tył, Nowe BMW M240i, Nowe BMW M240i RWD, M240i RWD

Przed kilkudziesięcioma godzinami zadebiutowało nowe BMW serii 2 w postaci modeli M240i xDrive oraz 230i. Dziś jednak nie o nich, a o nadchodzącym, nieujawnionym, jeszcze w szczegółach wariancie M240i.

Wedle najnowszych informacji z BMWBLOG nowe BMW M240i doczeka się wersji z napędem na tylne koła i ponoć zadebiutuje albo na końcu bieżącego, albo następnego roku. „Problem” w tym, że choć połączy tradycyjne nerki z napędem RWD, to jednocześnie nie zwieńczy tego wysiłku przysłowiową wisienką na torcie w postaci opcji manualnej skrzyni biegów. W grę ma wejść bowiem tylko 8-biegowa przekładnia Steptronic, a zapewne jej wydanie Sport, jak w wersji xDrive.

Czytaj też: Premiera BMW i4 to pierwsze elektryczne BMW skoncentrowane na dynamice

Nowe BMW M240i doczeka się wersji RWD, ale to BMW M2 będzie idealnym wyborem dla purystów

Skąd ta decyzja? Możemy się domyślać, że BMW tego typu rozgraniczeniem oferty chce zachęcić tych najbardziej napalonych do wyboru droższego BMW M2, które wedle plotek manualną skrzynię zaoferuje. Ba, mówi się nawet, że nowe BMW M2 będzie oferowane wyłącznie z napędem na tył.

Czytaj też: Premiera BMW X3 i X4 2022. O wersjach M nie zapomniano

Nieoficjalnie wspomina się o premierze nowego BMW M2 w 2023 roku z silnikiem o mocy 450 koni mechanicznych i 542 Nm momentu obrotowego. Na ten moment wiemy o BMW 230i 2022 w standardzie z turbodoładowanym 2,0-litrowym rzędowym czterocylindrowym silnikiem o mocy 245 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego.

Czytaj też: Bugatti pod kontrolą Rimac. Przejęcie już oficjalne, a przyszłość W16 interesująca

Mniej wydajne BMW 220i 2022 sięgnie po odstrojony do 184 KM i 300 Nm wariant tej jednostki, a M240i napędzi sześciocylindrowy rzędowy silnik z turbodoładowaniem, który zapewnia 374 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego.W świecie diesla możecie liczyć na BMW 220d Coupé z 190-konnym czterocylindrowym silnikiem z łagodną hybrydą i sprint do setki w 6,9 sekundy.