Doczekaliśmy się właśnie prezentacji nowych modeli Porsche 911 z klasy podstawowej, które są delikatnie okrojone w porównaniu do ósmej generacji 911 S, ale też o około 16000$ tańsze. Powitajmy więc Porsche 911 Carrera i Cabriolet, coś, co ma być „tanie”, jeśli Porsche zawsze chcieliście, a do milionów na koncie bankowym jeszcze Wam daleko. 

Czytaj też: Dwa Ferrari 250 GT California Spider zostaną sprzedane podczas Monterey Car Week

Nowe Porsche 911 Carrera i Cabriolet zastąpią te już obecne, choć wielu nawet nie zauważy na pierwszy rzut oka różnicy. Identyczne nadwozie, ten sam standardowy pakiet zawieszenia i to samo wnętrze z 10,9-calowym ekranem dotykowym sprawia, że tylko brak literki „S” na odznace i pojedynczy, a nie podwójny układ wydechowy je odróżnia. W cyferkach nowe Porsche są rzecz jasna okrojone.

Oba modele mogą pochwalić się mocą 380 koni mechanicznych (a nie 444 KM) przez mniejsze turbosprężarki w identycznym 3-litrowym silniku typu Boxer. Brak manuala sprawił, że oba silniki zostały zaprzęgnięte do ośmiobiegowej przekładni PDK z podwójnym sprzęgłem na tylnych kołach. Dla coupe dobicie do 98 km/h jest kwestią 4 sekund, a dla cięższego kabrioletu (1575 vs 1505 kg) już 4,2 sekundy. Po stronie maksymalnych prędkości liczymy na kolejno 293 km/h i 290 km/h.

Cena modelu Coupe zaczyna się od 97400 dolców, a wersji kabriolet od 110200$.

Czytaj też: Lotus Evora GT 2020 z wyższą mocą, aerodynamiką i mniejszą wagą

Źródło: New Atlas

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej