Reklama
aplikuj.pl

Nowe technologie od Damon X Labs opracowano z myślą o motocyklach

Nowe technologie od Damon X Labs opracowano z myślą o motocyklachNowe technologie od Damon X Labs opracowano z myślą o motocyklach
Nowe technologie od Damon X Labs opracowano z myślą o motocyklach

Kanadyjski startup Damon X Labs próbuje właśnie wcisnąć kilka całkiem nowych technologii w świat elektrycznych motocykli, prezentując światu prototyp elektrycznego motocykla Damon. W nim znalazła się technologia zmiennej geometrii pozycji podczas jazdy, czy system ostrzegania przed kolizjami, ale to nie wszystko… 

Czytaj też: Poznajcie topowy elektryczny motocykl Top 2.0 od Delfast

Damon to nowa firma z branży motocykli z siedzibą w Vancouver w Kanadzie. Pracuje nad wieloma projektami, które mają zostać połączone w nowym modelu motocykla elektrycznego Damon. Firma zdołała zebrać około 1,9 miliona dolców w finansowaniu i twierdzi, że planuje „Damonizować” motocykle innych producentów, będąc dostawcą technologii bezpieczeństwa rowerów nowej generacji, którą można wdrożyć podczas produkcji.

Jednym z opracowanych przez Damon X Labs systemów jest Advance Warning System for Motorcycles. Ten łączy radar, kamery i inne czujniki, a także sztuczną inteligencję do śledzenia do 64 obiektów wokół motocykla, gdy jest w ruchu, analizując ich trajektorie i zachowania, aby przewidzieć wypadki i inne niebezpieczne warunki. Wszelkie ostrzeżenia przekazuje kierowcy albo za pośrednictwem wibracji, albo wizualnie na wyświetlaczu przesyłającym w czasie rzeczywistym widok z tyłu z szerokokątnej kamery tylnej. To zapewnia kierowcy 360-stopniowy widok.

System jest połączony za pomocą wbudowanego łącza danych 5G z komputerami centralnymi. Za każdym razem, gdy dzieje się coś interesującego, to te sytuacje są rejestrowane i wysyłane do nich w celu analizy i może nawet dalszej nauki SI. W kwestii systemu zmiennej geometrii mowa o możliwości zmieniania pozycji jazdy w ramach trzech punktów stycznych (m.in. siedzenie i podnóżki) na motocyklu, które są regulowane elektrycznie. Aby ukazać tę technologię, firma konstruuje obecnie kolejny prototyp.

Czytaj też: Dlaczego pomimo gumowych opon piorun zabił motocyklistę?

Źródło: New Atlas